|
|
|
|---|---|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Hej! Vet ej om detta är något som tagits upp tidigare men tror inte det skadar. Ni som läst om detta på annat håll får helt enkelt ha överseende då jag tro det finns dom som gärna uppskattar en enkel åtgärd som höjer känslan av bilen. Lite bakrund: Jag upplevde att min 320i M54 2005 som jag köp för ca 2mån hade dötid på gasresponsen. Började kika på pedalboxar för att kunna få en krispigare känsla. Jag har ej haft detta problemet på varken min 328i E46 eller min 330i E46. Dessa hade dock gått betydligt färre mil, min nuvarande snart 16k dom tidigare, under 10k. Läst på bla E46fanatics och hittade en tråd där dom tar upp hur man kan återställa pedalmodulen till fabriksinställningar. Den anpassar sig adaptivt under åren efter slitage och körstil. Detta innebär att man kan måsta göra detta efter ett tag igen för att få tillbaka samma respons. Utförande: Vrid nyckeln till 2 läge, läget innan start. Vänta 10sek Vrid nyckeln till nolläge Vänta 10sek Starta bilen! Slutsats: Det är ej säkert att det blir någon skillnad på just din bil då du måste ha just detta systemet, samt att din körstil och slitage med miltal kan ha påverkat modulen annorlunda, min bil var körd av en äldre kvinna i flera år tidigare. Extra tips: Om du upplever fördröjning efter koppling så kan du även plocka bort CDV, en strypventil som fördröjer kopplingsrörelsen. detta med kombination med gaspedalsåterställning bör göra att dom flesta upplever en ny krispigare körupplevelse på sina åldrade bilar. Manual för borttagning av CDV finns att googla på. J.L |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.