AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.224

Köpes E34 540 manuell

Hej! Är de nån som har eller vet om nån som kan tänka sig att sälja sin E34 540i/6 ?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
allt beror ju på vad du vill betala. Men det finns ju några till salu i Europa. Men vissa vill ju ha upp åt 150 000 för en, men 70-100 Tkr är väl mer rimligt.
Precis, allt är väl till salu om priset är rätt.

Mvh Johan
Jag känner till två 540i/6 som kanske kan vara till salu. Den ena är en av de två finaste Touringarna. En Orientblau-95, 2xsoll ASC+T, Farth, 19", svart läder, sportstolar. En ägare sedan 2004. Den andra är en Limo-95.

Maila på 540i6e34@gmail.com om du vill komma i kontakt med någon av ägarna.

Mina 96:or är inte till salu oavsett vad någon skulle bjuda, så allt är inte till salu=).

Den dyraste i Europa ligger på €18500, men så är det den 540i/6 E34an med det lägsta kända miltalet i hela världen Länk

Mvh Stephan
Häftigt med så lågt miltal på den bilen. Men då skulle jag hellre ha köpt den som var till salu i somras (Länk. Roligare spec. på den och ändå väldigt lågt miltal. Tror de ville ha 14000 för den.

Mvh Johan
Länk
Johan: Det var ganska skral utrustningen även i #578 även om det var mer än i #130. Orientblau/Silbergrau Hell-95, såldes till Schweiz vad jag minns.

Men jag kanske uppskattar att #130 är mer olika mina 540i/6 och de andra jag ägt. Sportstolar i flockvelour och matta träpaneler har jag aldrig haft. Dessutom är #130 individualutrustad med något endast en annan 540i E34 har nämligen automatiskt mittbälte! Den andra är en extremt Individualutrustad 540iA-94. BASF Lilametallic med bi-color volleder Lila/schwarz, ratten är också bi-color, M-speglar, Individual dörrhandtag, M-Technik spoilerpaket och lite mer. Vad BMW kunde bygga på den tiden! Så extrema bilar byggs tyvärr nästan inte längre. Nu är individualbilar med få undantag list-individual.

Jag uppskattar dock inte #130 tillräckligt för att slå till. Det räcker med tre entusiastbilar för tillfället. Men vem vet? 1680mil är 1680mil:).

Mvh Stephan
Var väl främst färgkombinationen som lockade mig. Tycker mörkblå lack och ljus inredning är mycket smakfullt. En bil med tygklädsel går bort totalt för min del, speciellt en 540. Om jag skulle speca en ny E34 540 skulle jag nog faktiskt välja standard/komfortstolarna istället för sport tror jag med tanke på den komfortbil det ändå är. Gillar skarpt armstödet på stolarna som väl inte går att få med sportstolar.

Mvh Johan
Johan: Jag är redan så nöjd med #774an och dens utseende slår ut #578an på alla punkter Länk i det läget tycker jag det är roligare med Oxfordgrün/Flockvelour Anthrazit. Men hade det handlat om den enda 540i/6an håller jag med dig. Håller även med dig gällande standardstolar (varför vissa kallar standard för komfort förstår jag inte=). Vare sig E32 eller E34 finns med komfortstolar.

Jag sitter bättre i standardstolarna, däremot är sportstolarna mycket snyggare och passar bättre på Nürburgring eller annan aktiv körning.

I USA hade 540i/6 sportstolar som standard (även M-Sportchassi var standard) medan 540iA endast gick att få med standardstolar. Säger lite om vad BMW USA ansåg som passande. En bil av varje specialbeställdes med den andra sortens stol. En sen Avusblau 6vxl (Silbergrau Hell läder=)och en Alpinweiss III-94 aut.

Det stämmer man kunde inte få armstöd till sportstolar som normalt tillval. Men det gick bra att få det via Individual. Precis som PDC tillsammans med M-Sportpaket eller dragkrok. Även kombinationen elstolar + minne och fällbart baksäte ordnade Individual:).

Mvh Stephan
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

mrlinkan2 jag skickade dig ett PM.
Kul med lite Folk som Skriver om Just E34 540I 6vxl=)

Bjuder på lite bilder o info på min Vagn längst ner på detta Meddelande.
BMW 540I E34 6vxl INDIVIDUAL NR 601
15.500mil

Som är Extra utrustad med bland annat

---- Individuella Processing
Sign "BMW Enskilda"

0490 Färg
Särskild färg "neongrün-metal", som Schl.Nr. 262,
i samband med M Sport paket som Schl.Nr. 337.

Bakre vinge målade i bilens färg, som Schl.Nr.: 325

0940 Särskild begäran
HP-speglarna målade i bilens färg

Länk

Mvh Jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.