AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.677

Köpråd: Budget max 25k bör jag kolla E46 > E36?

Då det var dags för bilköp tänkte jag bara ställa en enkel fråga till er underbara personer :)

Med det väldigt lilla utbudet av E36:or just nu på blocket är det smartare att kolla in E46:or även om de kanske inte är i toppskick?

mvh
em
906
em3
M3 cab -03
Din första bil!!! Kul! Du kan inte bara tänka på alla de fina tusen-lappar du lägger, utan också på att du kanske ska ha råd att äga bilen ett tag/längre kanske, och då är det bra att göra en TOTAL-kalkyl för de år du planerar att äga den.

Bilar i denna prisklass/ålder kan nog vara allt från katastrof, till riktiga fynd, gäller nog både e36 och e46. Mitt tips är nog att du söker upp någon med erfarenhet, som hjälper dig att värdera, vart dina max 25' ska hamna. Ett tips om e36 eller e46 kan jag inte säkert göra, men jag skulle tro att rost i plåtskarvar är en bra värdemätare för båda modellerna ( känt problem). Då blir det att utvärdera de ex. du väljer att titta på. Men det finns säkert fler fallgropar på dessa äldre bilar, som jag inte är helt insatt i, men många andra på forumet är nog det....

Lycka till med din första bil, blir den bra, blir du nog "såld" på BMW för lång tid :), för dom är KÖRGLÄDE, men ibland kostar den egenskapen, det gäller "bara" att försöka minimera den "lilla" nackdelen. Lätt sagt.......

em3
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Finns en röd e46 318 som säljs av Hasso för 27000kr (billigare vid smidig affär) Ligger på powerbörsen. Den är nog ett tryggt köp. Men gamla bilar kräver alltid underhåll och reparationer.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hassos bil är garanterat ett "skottsäkert" alternativ - pedantskött och mycket delar bytt!

Skulle köpt bilen osedd om jag var i behov av en bil i den prisklassen... :)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.