|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag behöver verkligen polera mina bilar. Den jag är mest bekymrad för är min 520 som jag inte rekondat (yttre) sedan den köptes sommaren 2013. Det är en solidsvart bil. =(=( Jag vill inte ge mig på att polera med maskin för det har jag aldrig gjort. Jag är inte särskilt van vid att polera och vaxa för hand heller men vill kolla om det ens är någon ide att ge sig på en solidsvart bil för hand? =) "När du älskar att köra" | |
|
Köp en sådan billig occillerande maskin med två mindre trissor på. De är inget att polera bort lite grövre repor med, men det är nästan omöjligt att skada lacken med dom med. |
|
|
Denna använder jag Länk Mycket lättanvänd och som sagt svårt att skada lacken med den. Fick bra betyg AMS test Länk Jag gav mig nyligen på en svartmetallic som såg hemsk ut, så det är bättre att ta tag i det innan det är för illa med lacken. Jag gick först på med roterande maskin med lite kraftigare medel, det blev lätt lite flammigt. Efter att ha prövat på huven struntade jag i "proffsmaskinen" (eftersom jag inte ville riskera att skada lacken) och körde resten av bilen med Cotech maskinen och det var mycket lättare men gav ändå ett bra resultat. När man väl tränat lite och ser resultatet är det kul att polera! Man måste ju börja nånstans, du lär dig efterhand med hjälp av guider och sunt förnuft |
|
| Om man vill ta bort lite grövre repor med clas ohlson-maskinen så är optipad att rekommendera Länk . Ger faktiskt helt OK avverkning. Man får dock tänka på att hologram kan uppstå eftersom de är såpass hårda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.