|
|
|
|---|---|
|
Min bil drar 8-10amp går ej i sleep mode fast bilen är låst i över 15min Det är inte ivm för s0dan finns inte på diesel. 740d e65 handlar det alltså om. Finns det något vanligtfel som jag kan börja med? Ibland har jag fått trycka start flertal ggr och den har haft dåligt med ström Men när jag har anvönt mätare på batteriet har det funnits höga volt. Felen uppkom efter att bilen har blivit lite använd 3 senaste månaderna. Misstänker höger fram dörr eftersom jag på vintern inte hade fungerande knappar där Men den drog ström utan säkring så borde inte va den. Orsaken jag vet den inte går i sleepmode e för att knapparna till stol inställningar e belysta då bilen är låst | |
| Vanliga fel som vilka moduler som först går sönder eller har större risk att gå sönder vill jag gärna höra om eller om någon vet hur man felsöker bussen | |
|
Vet att min gamla e65:a betedde sig som om den hade spöken när batteriet var dåligt. Bytte till ett nytt AGM-batteri och den blev helt "frisk" efter det bytet. Så, har du kollat hur batterier egentligen mår? Att det är laddat behöver inte betyda att det faktiskt mår bra. Är det inte bytt på ett par år kanske det ändå är dags för batterier håller inte hur länge som helst, tyvärr :-/ Annars har jag inget tips. Hade den bara i 2 år och det var inget stort som strulade under den perioden.... Utöver bytet till ett nytt batteri då så klart. Niklas Fransosen |
|
|
Batteriet är 1.5år lr närmare 2. Förut bytte jag batteri efter 9-11m0nader för att webasto tog död på dem och då hadde jag aldrig problem. Köpte sedan lite dyrare märkesbatteri. Och nu e det nytt agm batteri i den ska testa nu hur det går Men den drar 2amp när bakluckan är ö9pen 8af och man mäter. Och andra sidan vilar antagligen inte alla system just när man gör det. Så är det så enkelt blir det nog bra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.