|
|
|
|---|---|
|
Jag har glapp i vänster dörrkontakt på min 535 -91. Detta gör att färddatorn frenetiskt varnar för "Tur offen". Jag har rivit av dörrsidan och letat, men fattar inte vad som indikerar om dörren är öppen eller stängd. Jag har justerat brytaren till handtaget (som tänder innerbelysningen när man drar upp det), men det hjälpte inte. Kan någon tala om för mig hur dörrbrytarna funkar och var de sitter? | |
|
Det kan inte vara dörrnäsan som fixar detta då? Om du skruvar ut den så ser du att det går in en strömkontakt i den. ny dörrnäsa kostar typ 250:- www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| fanns den funktionen på alla årsmodeller? jag får ingen varning om jag har dörren öppen... | |
| Pling...varningen kommer då du börjar rulla och inte har stängt om dig. | |
| måste vara något fel på min då...eller så fanns den funktionen inte -89....mina har iaf aldrig plingat när jag kört iväg med dörren öppen...... | |
| Jag får kolla näsan. Tack för tipset! | |
| Vad är dörrnäsan? | |
| Det är kontakten i b stolpen som är sliten av låsbygeln. Billigaste alternativet är en bit svart eltejp runt bygeln så kontakten trycks in lite mer! Obs en nödlösning när du får psykbryt på skiten, annars byter du kontakten. | |
|
Ok! Då vet jag det. Tackar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.