|
|
|
|---|---|
|
Tycker att de är snygga som fan! Finns snygga inredningar! Och hyfsade priser nu. Vilka är roligast? Bensin-sexan? Dieselfemman? Manuell? Automat? Körlädje? | |
|
Undvik 1.9tdi iaf, inget fel på motorn men den passar inte bilen. 2.2an har nåt fel med kamkedjan. De övriga motorerna ska vara bra. Jag skulle valt manuell. ------- //Lövet |
|
|
Se upp med rostskyddet. 159 fick en etta på en femgradig skala av Vi Bilägare. Länk Kan vara idé att köpa en i Italien/Spanien och direkt rostskydda. off topic: vad har hänt din 1serie? Mvh Stephan |
|
|
1-serie? Vilken? Var? *butter* |
|
|
Har kvar min 159 Sportwagon som "sommarbruksbil" då ingen kom till skott när den var utannonserad. Som du säger mycket vacker design och klart godkänd inredning. Min bil har V6:an, manuell växellåda och fyrhjulsdrift. Den pinnar på ganska bra tycker jag och ljudet går inte av för hackor. Kan inte jämföra så mycket med andra versioner av modellen då jag endast provkört eller kört V6:an. Det jag kan säga om de manuella dock är att de ofta slår i drivlinan när man belastar eller avbelastar den. Typiskt "kosmetiskt" fel som inte har några egentliga biverkningar men som man ändå stör sig på. Kan även tillägga att V6:an med denna konfiguration inte är direkt billig i drift, jag har snittat som bäst 1,19 l/mil blandad körning. Trivs dock mycket bra med bilen vilket är anledningen till att jag inte annonserat ut den på nytt och funderar istället på att behålla den. Commodum Habitus Est |
|
|
Dessa? Länk Svart med rött läder, 10kmil, 119tkr. Länk Grå med ljust läder, 8kmil, 90 tkr. Båda V6 och Q4. Sugen! |
|
|
Hade en SW med 2,2:an. Problemet med kamkedjan bör du se upp med på den motorn, är det bytt så lär det inte bli några bekymmer mer men kolla så att det är uppgraderat. Motorn upplevde jag som lite lam, inte trött eller slö på något sätt men något saknades, kanske för att den är ett bygge ihop med GM. Köper du en så hitta en med TI paket, allt annat ser bara "platt ut" Det bästa med bilen var att den var skön att köra/åka i. Och att den är så vansinnigt snygg. Sämre var stenskott/vägsprut på bakskärmarna. Rost kan jag inte varna för. Soppaförbrukning helt normalt för motor/bilstorlek. Bagaget däremot är inget vidare. |
|
| groggyfroggy: "Billös Stulen slaktad: E87 126d '08" | |
|
Stephan735i: Länk (scrolla ner en bit) /Masten |
|
| Jag har haft en 1.9 tdi manuell som hyrbil i Italien. Jag tyckte den var sämre än min 320 d. Trångt baksäte, lite slö motor (iofs 5 pers i bilen). Men visst är den snygg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.