|
|
|
|---|---|
|
Tjena!!! Jag tänkte byta till mekanisk diff i min 335i -08. Vart kan man få det gjort? Pris mont å klart? Eller är det lätt/snabbt gjort att göra det själv, bara bort med den gamla å in med den nya Utan att behöva skimsa å krångla? | |
|
Mekanisk diffbroms finns att köpa hos Quaife. Hur mycket pengar tycker du det kan vara värt att få en diffbroms? Tror inte det blir direkt billigt. |
|
|
Schmieidmann bytade min kostade 23000 ca men mitt kronhjul (om det nu heter det) var svetsat. ring dem så kan de se om så är fallet för dig också annars kan du nog komma undan med ca 13000. Vet att det på vissa 335 är bultat. Om det det är lätt att göra själv har jag ingen aning om men det var inte myck de tog för jobbet vill jag minnas. Mycket pengar men klart värt. |
|
|
Eftersom pundet står högt nu så blir det relativt dyrt tror jag. (zands priser är nog inte aktuella längre). Tidiga bilar med automat har bultat kronhjul, på dessa byter man bara innehållet vilket blir billigare men kräver gissningsvis 8H arbete. Bilar med svetsat kronhjul byter man hela diffhuset till ett modifierat från quaife och det gamla skickas i retur till quaife. Detta blir dyrare men jobbet med att byta går på ett par timmar (kan du även göra själv om du är duktiga att meka). Schmiedmann kan detta så kolla med dem. /DJ |
|
|
Just monterat LSD i min 07a som var svetsad. Jag köpte LSD, bultat kronhjul och pinjon (bytte utväxling). Bytet var inte direkt supersmidig trots nya delar, så skulle förorda Birds modell med utbytesenhet (Quaife). Meken är inte sugen på att göra fler 215 bakväxlar på ett tag! Priserna beror som sagt på vad du har nu och vad du ska ha. Quaife, Mfactory och Wavetrac är de vanligaste märkena som har bolt-on och alla är Torsendiffar. Jag fick offert förra året från Birds på 2064 pund + 20% VAT. Då var 600pund+VAT pant tills han får tillbaka hela din gamla klump. Sedan skall det installeras vilket är cirkus 3h plus frakt tillbaka till UK. Mekarna kan se till hela operationen och räkna med närmre 25kkr toti. I Sthlm kan du exempelvis prata med Bil och Motorteknik (Per Larsson) i Huddinge som gjort byten på dessa. |
|
|
Tackar för info :-) Vill (ska) ha det gjort, så bara hoppas det är bultat på min... Annars får man bita i det sura äpplet... |
|
| Länk | |
| Svetsad såklart :-( | |
|
"Hi, On the info I have from you, the cost of the fully build Quaife final drive will be £1395 + vat at 20% In addition we will charge a surcharge, refundable when you send your old drive back here amounting to £750+vat. If you don't send it back, we keep the £750. Shipping to you will be £81+ VAT. If you want a formal offer, we will need the VIN of your car, your full shipping address and a contact telephone number please. Regards, Kevin." Detta var för några veckor sen.. :) |
|
|
Jag säger att det är värt det. Bytte både klump, utväxling och satte in quaife på min manuella alpina b3 e46. Köhler gjorde jobbet och jag är supernöjd. Bästa du kan göra med din bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.