|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har bekymmer med servon på min 320d -08 som är har elservo. Efter en stunds inspirerad körning på krokig väg i eftermiddags så funkar inte servon. Jag körde inspirerad men inte tokfort på landsväg, dvs lite svängar fram och tillbaka, men på bra väg och mjuka fina kurvor. Efter det kör jag ut på motorväg och märker inget, efter det in på mindre väg och märker att jag inte har servo-effekt. Väl hemma nu har jag sett över säkringar och kollat att jag har ström fram till grejorna. Där är inga problem. Bilen anger inga som helst fel i instrumenteringen, inte ens när jag startade med hela servoenheten bortkopplad. Jag funderar på om det är så att hela servon stämplat ut, och vet inte hur jag mer kan felsöka? Enheten är ju en klump med styrväxel, snäcka och all elektronik, så det är inte direkt gratis. Några felsökningsförslag? Bilen har gått 19200 mil. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. | |
|
Elservo?! _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Ja..? Länk Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
|
Dåligt med input här. Efter så mycket felsökning jag kunde så var jag rätt säker på att felet låg någonstans i den länkade delen (stor detalj, dagpris på BMW Göteborg: 18.xxx kr). Blev en tur till en skrot där jag fick tag i en del med samma part# från en -10 (min är -08). Provade först funktion genom att att koppla in den liggandes på pallbockar under bilen och märkte att det var funktion i den "nya" till skillnad mot den gamla. Efter montering fungerade det klockrent och bilen är på rull igen. Enligt BMW så kunde det ev behövas inkodning av den nya, men så var inte fallet för mig. Återstår att dissekera den "gamla" för att ev. hitta felorsaken. Hittar jag något värt att rapportera återkommer jag här. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
|
Häftigt, det hade jag helt missat att det fanns. Finns det på E60 också? ps. skönt att du löste felet och tack för återkopplingen i tråden. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.