|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Just skaffat mig en bmw 540 som lider av en släng krassligt avgassystem! Tänkte bygga nytt från grenrören och har lite funderingar över storlek på rör osv. Tänkte köra utan kattarna och ersätta med x-pipa sen dubbelt 2" hela vägen bak till två separata dämpare. Bilen kommer även få ett sportluftfilter av insatsmodell och en chippning. Tror ni 2" räcker eller borde jag köra 2.5" ist ? Vill inte ha något högljudd bil utan det är effekten jag vill åt Hoppas på svar. Mvh | |
| Avgassystemen är i regel väl-dimensionerad redan från fabrik på BMW. FÖR grova rör kan få motsatt effekt. Jag skulle köra original dimension. Och skippa "sportluftfiltret". X-pipen måste sitta på rätt plats för att göra nytta! Skall du tvunget ha grövre(?) rör så kör på M5 E39 rördimensioner. | |
|
Hej! En liten detalj som du förmodligen redan vet. Det går inte att besikta utan kattarna. Normalt ger även kattarna ett visst motstånd som motor kan behöva för att gå bra. E |
|
|
Anledningen till att jag väljer att bygga nytt är att det befintliga systemet är i så dåligt skick. Skarvat här å var, kattarna är någon gång utbytta mot några uni Den sista burken är utbytt mot en 3" och den låter i mina öron hemskt ! |
|
| dubbelt 2,5" funkar fint hela vägen :-) 3" får inte plats, | |
| ser att du letar effekt :), då borde du kika på kattar i första hand, grenrör i andra hand, och resten av systemet i 3e hand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.