|
|
|
|---|---|
| Jag har en 316 från 01 som jag vårdat ömt men som tyvärr drabbats av de kända rostproblemen i dörrfalsar och huv. Huven är ju inga problem att byta men hur tycker ni man skall göra med dörrar. Ngt som irriterat mig är att jag inte fick reda på att det var ett känt rostproblem av BMW trots att jag alltid servat bilen där. De sade inte ngt förrän rostgarantin precis gått ut. Jag skrev även till generalagent men fick inte ens svar. Att laga rosten är väl ingen idé då det kommer tebax eftersom det kommer innefrån. Ngn som har en aning om vad dörrar kostar? Bilen är i övrigt i väldigt fint skick annars skulle jag inte ens tänka på att laga. Vad har ni för ideer och är det ngn som lagat rost/bytt dörrar? | |
| Vet inte vad du har för färg, men jag brukar bara slipa bort rosten lite och sedan lägga på hammarlack med pensel. Ger ett ok helhetsintryck i alla fall. Men har man en konstig färg kan det bli lite svårare. Jag har titansilvermetallic och den silvriga hammarlacken är rätt lik faktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.