|
|
|
|---|---|
|
Tjenna ja som rubriken lyder så undrar jag om någon vet hur man tar bort hela armen med gummi och allt . Bilen i fråga är en 120d -10.Ska lacka om bakluckan på lackering så då vill jag att lackeraren ska maskera så lite som möjligt. någon som har några erfarenheter?☺ | |
| Under plastkåpan vid armens infästning sitter den fast med en mutter. | |
|
Det är väl bara att ta bort muttern och dra av armen från axeln (splines?) Den kan nog sitta ordentligt så lite penetrerande olja (CRC) som får verka över natten kanske gör det lättare. Länk |
|
|
Tack för svar Får jag bort gummit som sitter ront armen då eller måste jag ta det från in sidan? |
|
| Jag tror du även får bort gummit | |
|
Tack för hjälpen☺en annan fråga vad står lci för? kan stå tex e87LCI. är det efter fejsliften som det heter så? |
|
|
Life Cycle Improvement - Facelift 135i AW N55 6MT |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@dumle : Följ gärna upp om du fick bort gummit från utsidan - behöver själv demontera armen (byta gummi samt kolla upp varför det inte kommer någon spolarvätska från torkararmen). En liten korrigering, LCI står för Lice Cycle Impulse (om man ska vara riktigt petig). Men precis som nämnts tidigare, bara ett finare namn för facelift. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.