|
|
|
|---|---|
|
Hej, Märkte idag att förardörrens elhissknapp inte tar på första "knäppet" upp, utan bara på andra "knäppet" och då bara som "manuell" och inte "autoupp". Hoppas ni hänger med... :-). När jag manövrerar passagerarsidan från förarplatsen, funkar det lika som på E39 och E60 jag har, dvs första knäppet manuellt upp respektive ner och andra knäppet auto upp/ner. Hur funkar förarsidan för er? Nån som har en fix? | |
|
Någon av dessa procedurer kommer att funka. Skumt nog är det aldrig samma på min z4. Window initiation Motor igång, dörrar stängda, rutor uppe. Radera rutminnet: 1. Öppna rutan 2. Tryck öppna 4 ggr inom 10 sek. Initiera minnet: 1. Stäng rutan. 2. Öppna rutan. 3. Stäng rutan. 4. Håll kvar knappen i stäng i 2 sek. 5. Öppna fönstret. 6. Stäng fönstret. 7. Håll kvar knappen i stäng i 2 sek. Om inget annat funkar: Ner med rutan Upp med rutan Ner halvvägs med rutan Upp med rutan Dra knappen uppåt 5ggr i snabb följd Klart! Alt: Bilen avstängd, vrid nyckeln till sista läget innan start. Ner helt + 3 tryck på knappen Upp helt + 3 lyft i knappen Ner 5- 15 cm Upp helt Klart :) |
|
|
Tack. Smått "avancerade" procedurer, men då finns det hopp i alla fall. ;-) Ska testa ikväll. |
|
|
Funkade jättebra, tack! |
|
| Gött! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.