|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E53 X5 -02 där navigationsskärmen "blixtrar"som en gammal 70-tals tv ibland ! Inte alltid,men oftast vid kallare temperaturer och ibland när väglaget är ojämnt ! Jag bytte skärmen förra året (fick tag i en ny originaldel mkt billigt), och då bytte jag eftersom jag tyckte att den som satt i hade svag belysning! Efter bytet så var det ingen skillnad och nu efter att bilen stått avställd i ett år, så tycker jag att "blixtrandet"kommer oftare, och ljusstyrkan kommer och går ! Jag har kollat lite på Ebay, och det finns rätt många till salu, men om jag går in på realoem och söker på org.reservdelsnummer så har E53 en egen, och inte som det står i annonserna att det är samma på E38,E39 och E53 ! Lite surt om man köper från utlandet och det visar sig att den inte passar ! Annars tacksam för tips vart man kan skicka den för "renovering"!! | |
|
Hej, Enligt den här artikeln - som även i övrigt är läsvärd - är det samma/utbytbara komponenter till E46, E39, E38 och X53 navigationssystem. Länk Varför nummerna inte stämmer, kan jag inte förklara, men kanske bildmaterialet här kan övertyga dig? /Lennart |
|
|
Tack "Lenwib"! Snabba o sakliga svar som vanligt! Ska kolla igenom detta lite ! Kollade lite igår på nåt USA forum,och hittade lite ang dålig kontakt på kontaktbandet till displayen ! Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har jag bytt displayen, men ska prova att rengöra kontakterna vid tillfälle! En konstig sak var att i går kväll när jag startade bilen,blixtrade det ordentligt i skärmen,och då försökte jag knacka o trycka på o runt skärmen.Ingenting ändrades, och då tryckte jag av skärmen för att direkt starta den igen,och då fungerade allt perfekt igen! Det verkar vara ett glapp nånstans eftersom när jag kör på dåligt underlag blixtrar det till lite! Har ingen lust att lägga ut en förmögenhet på detta,men eftersom bilen är utrustad med DSP,verkar det "omöjligt"att montera en eftermarknads skärm typ Dynavin. Återkommer när jag kommit lite närmare en lösning..... |
|
|
Åt helsike fel de där...!! E46 har en skärm E38+E39 har en annan skärm [samma stl] X53 har en annan skärm |
|
|
Hej igen, Lite kort om tid just nu. Man får kanske göra distinktionen mellan "är identisk med" och "passar till". När den länkade artikeln i mitt förra inlägg hävdar utbytbarhet och dessutom en femstjärnig säljare på ebay.de hävdar att hans skärm passar till e38, e39 och x53, är jag benägen att tro på det. Men kanske det är så som för mig, när jag uppgraderade från 4:3-skärm till 16:9, att alla knappfunktioner inte automatiskt följer med, när man växlar mellan modellerna/bilarna. Fast jag hoppas att mach170 har framgång i sitt felsökande och åtföljande reparation hellre än att kasta ut 2kkr igen. /Lennart |
|
|
edit e38,e39,e53 har samma stl på skärm....helt rätt...mitt fel det är Z4 som har fällbar,och E46 har en mindre än den "stora" till e38,e39,x53 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.