|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Aha ok. Se invecklat ut. Få se om jag listar ut hur man gör. |
|
|
Ja idag fick jag allt felkod på alla lampor i bilen. Men alla lampor fungera som dem ska. Bli fan tokig. Än så länge så programmera jag bort allt felkod av ljus. Men så vill jag inte ha det egentligen. Vill ju det ska kunna varna om vilken lampa som är kass. Kanske måste sätta en motstånd ändå. :( |
|
|
Förresten så har jag installerad in dessa: Länk Dem ha inte haft felkod tidigare. Men det kan väl inte ha med dem att göra eller??? Dem ha väl canbus i? |
|
|
WMT: Hur montera man in en motstånd? vill du berätta det? |
|
|
Nu är inte jag någon elektriker direkt och minnet är det ännu sämre med, men jag har för mig att jag kopplade in motståndet före och efter lampan/kameran. Egentligen bör det inte spela någon roll hur du sätter det (före-efter, före-före eller efter-efter) för funktionen då det bara är till för att skapa mer motstånd. hm, de två senare alternativen låter mer logiska nu, men någon av de mer bevandrade medlemmarna inom elektronik kan säkert ge dig besked. /wmt |
|
|
Ok. Men du minns väl om det va 1 eller 2 motstånd du använde?? |
|
|
En kamera = ett motstånd. Den var iaf enkel... /wmt |
|
|
Ok ja men kamera och ljuset ha ju var sitt sladd. Motståndet ska man väl koppla in till ledljuset? |
|
|
Japp /wmt |
|
|
Nu har jag monterat in motstånden till kameran. Och tagit bort det orginala lampan. Men jag använde tjuvkoppling. så den orginala sladden till ljuset är ej insatt i nåt. Men nu är det i alla fall inte felkod på alla andra lampor. Bara "check licence plate light" Vet inte varför. Så jag testade sätta tillbaks orginal lampan också Men då börja alla lampor felkod dyka upp igen. Så nu ha jag gjort så att jag tog bort orginal lampan och samt omprogrammerat om med BMW scannern så felkod aldrig dyker upp på regskylt lampan igen. Jag ge upp nu och låter det vara så. fattar inte vad som är snett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.