AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.995

Problem med elektroniskt rattlås E91 320d -06

Lo
4
Loostrom
BMW 320D e91 -06
Hej!

Har nu under några dagar försökt reda ut mitt problem jag har med bilen... Det elektroniska rattlåset.

Ett ganska "känt" fel på BMW 3/5serie fram till dom som är tillverkade innan 11/06 vad jag lyckats få fram. Min är en 06 tillverkad tidigare än 11/06.

Har försökt med alla tips å trix jag hittat på nätet, även varit i kontakt med BMW i både västerås och Eskilstuna utan större framgång annat än att dom måste ha in den på felsökning och att dom troligtvis måste byta rattstången osv blabla.

Bytt batteri i nyckeln också.
Fick tag på en ny rattstång kopplade in och fortfarande ingen skillnad.

Har key-less och läste någon som haft problem med en "extra guard" (larm/stöld skydd) som måste aktiveras när nyckeln kommer i närheten av bilen även om man sätter i nyckeln... Sen igår upptäckte jag även att key-less systemet till förardörren/passagerare dörren har slutat fungera men till baklucka/shoppinglucka fungerar..

Någon som har något som skulle kunna hjälpa mig på vägen? Någon som varit med om samma problem och löst det UTAN att lämna in den till en BMW verkstad?!

Jag har läst varenda tråd på hela nätet så ingen behöver skriva att jag ska googla på saken.

Med vänlig hälsning, Theodor
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Hjälpt måra me dessa. Uppdaterade CAS och problemet väck
Lo
4
Loostrom
BMW 320D e91 -06
Tack för snabbt svar.

Hur går jag tillväga för att uppdatera det? Något du kan hjälpa till med eller är det BMW-verkstad som gäller?

MVH Theodor
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Nog hade ja hjälpt ifall vi inte bott så långt ifrån varandra. Annars är det någon annan erfaren person eller bmw verkstad som gällerm fast jag tror inte att bmw gör inviduella moduler utan du får uppdatera hela bilen säkert.
Lo
4
Loostrom
BMW 320D e91 -06
Har du något nummer som jag kan ringa dig på?
Eller ring mig på 0765527266

Mvh Theodor
Lo
4
Loostrom
BMW 320D e91 -06
Hej igen,

Någon som kan hjälpa till med att hitta en fungerande länk att ladda ner det programmet som F-Tar säger att jag ska ladda ner?

Har letat på e90post, bimmerfest mm..

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.