|
|
|
|---|---|
|
Jag har en irriterande speed limit-varning som piper till vid 6 km/h och jag vet inte var jag kan komma åt att ta bort den. Saken är den att jag inte har stora färddatorn utan bara ett liten skärm i mittkonsolen där jag kan välja audio, inställningar (ej för speed limit), yttertemperatur och att släcka skärmen. Bilen är en X3 2004. Jag kan heller inte få fram speed limit och ändra värdet i multiinstrumentet. Någon som vet hur jag kan komma åt det? Med vänlig hälsning, Mats | |
| Har du i-drive? Gå till settings och stäng av "limit". | |
| Om du inte har i-drive, går det inte att få upp settings/info-display/speed limit? | |
|
i-drive finns väl inte på X3-04? Du har väl vanliga "Mid" I så fall gör enligt bild på nedan länk. Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack för svar! Nej, jag har inte i-drive så jag kan inte nå det genom settings där. Jag ska testa din metod, Ola! Återkommer. /\/\ |
|
|
Har inte den knappen. Min mittkonsol ser ut så här: Länk /\/\ |
|
| Löste det sig? | |
|
Nej, det har inte löst sig, tyvärr. Det är förmodligen någon knappkombination som ska användas, men jag har inte kommit på det. Det går inte att lösa mjukvarumässigt iaf :( /\/\ |
|
|
Den där du har benämns "MIR" (multi information radio) Har du ingen manual till den? Står garanterat i där hur man gör. Googlade snabbt men hittade ingen på nätet. Mvh Ola |
|
|
Ok, tack för tipset! Ska forska i det och se om jag hittar något. Någon manual har jag inte (än). /\/\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.