AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.674

Jula slutar med katalog -- botten!

Sida 3 av 3
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Instämmer stugsittaren!
Jag läser i katalogen en eller flera gånger i veckan men kollar förstås också minst lika ofta på nätet (om saldon etc)
Jag skulle tom kunna betala några kronor för att få en katalog.
Fast jag komme säkert att fortsätta och handla hos JULA även utan katalog för dom ligger på "bekvämt gångavstånd" hemifrån och det kan också vara värt en och annan krona.

Fast stugsittaren, du och jag förstår ju att vi är diskvalificerade från att tycka i denna fråga eftersom vi tillhör en utdöende fossil som stter fast i det förgångna.

Per L
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Marin 849:
Det går att ladda ner katalogen som PDF. Så om det räcker för dig är det färdigt redan.

Per L:
Fossil eller inte ;0) I mitt yrke lär jag ungdomar att tänka i nya banor. Så länge de ser fördelen med ett nytt tänk som jag föreslår brukar de också anamma det. Det är egentligen inte en generationsfråga utan frågan om hur man löser ett problem. Bara för att iden med en ratt i en bil är gammal behöver det inte betyda att det inom kort kommer bytas ut mot något bättre. Vi brukar kalla detta en generell och hållbar lösning som löser ett problem eller "best-practice" på engelska.
em
906
em3
M3 cab -03
Per L och Stugsittaren, jag hyllar de som arbetar med problemlösning, och visar på hur man kan komma långt med logik.....önskar att fler av de som är RIKTIGA ingenjörer arbetade med t.ex. sökmotorer, men det finns inte mycket av det, har jag konstaterat....( är själv civ. ing, och då part i målet..;;).

Dagens konsumenter "kräver" en annan process, med I-fåne och annat i handen. Det är nog fakta, sen kan vi "oldtimers" tycka att de är ineffektiva idioter, men det kommer ändå att gå dit, sakta men säkert, tro mig, jag är också "fossil", def. av ålder!

Vi är i en tid av både och, det har gått från katalog, till mer och mer digitalt. Den utvecklingen kommer att fortsätta, sannolikt ganska snabbt ( tror jag, snabbt är några år, inte flera årtionden, tror jag), för att företagen krigar om kunderna, och fler o fler accepterar den mycket billigare lösningen digitalt, och då kan företagen sänka priserna, tänker jag......Hur tänker andra i Bimmer-världen, unga som "gamla"???

em3

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ämne som berör tydligen, men hur hamnade denna tråd i ett forum om "samtliga BMW-modeller"?

Mats
BMW CS #5847
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Mea culpa -- mitt fel
Hittade ingen mer generell tråd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.