AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.866

Barnsjukdomar eller vanliga problem på 325i 06-09, E61

S
3
S Schultz
Bil
Mc BMW S1000RR
Har sedan barnsben blivit övertygad att det Svenska stålet ( Saab) har varit rätt väg att gå i bilparken. Men sanningen har väl kommit ifatt mig på äldre dagar..

Tittar nu efter en 325i från 06-09 gärna M utrustad men inget krav, dock med automatlåda, skin och helst drag. Vad skall man se upp med här?, är det bara vattenpumpen som är vanligt att de havererar. Hur är det med övriga problem, elektronik, motor..

Hur är det att efter montera ett avtagbart drag, ca prislapp för detta?

Då vi är en familj på 4 personer och utan barnvagn behöver vi inte en fullstor kombi. Så en 525i E61 i samma årsmodeller är inte ett måste även om jag hittar fler objekt som faller mig i smaken bland bilannonserna men jag upplever det som mer problem med dessa?.

Diesel modellerna är inte så intressanta då jag har haft turbosnurra vad det räcker. Är tacksam för all hjälp som lämnas då det hade varit härligt med en tysk i garaget.
S
3
S Schultz
Bil
Mc BMW S1000RR
Sökfunktionen på forumet har gjort mig något klokare då responsen har varit sådär..

Har hittat denna bilen som är blir intressant av prisbilden, dock saknar den det mesta av mina önskemål av utrustning. Hur uppfattar ni säljare som döljer sina reg nr ?

Länk
PK
124
PKAJ1969
320i E91 2006 Såld
318da E91 2011 Såld
523ia E60 Lci 2007 Såld
520da F11 2012 Såld
320da xdrive F31 2015
520da F11 2016

Hej. Kontakta säljaren. Det är inte alla som vill visa sitt regnummer av olika orsaker. Kolla hur länge den rullat på Gotland. Fina saltfria vägar. Lycka till.
Mvh Peppe

S
3
S Schultz
Bil
Mc BMW S1000RR
Tack Peppe !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.