|
|
|
|---|---|
|
Har en 640 GranCoupe. Har kört med originala Bridgestone RF sommardäck, som haft ett jäkla ljud. Nu då jag bytte bad jag min handlare om tysta däck. Han monterade Continetal ContiSport Contact 5, 275/35 19. Bedrövligt. Mera ljud än Bridgestone originalen + ytterligare nåt sorts resoansljud som jag aldrig hört tidigare! Jag fick däcken idag, körde 200 km och körde direkt tillbaka med däcken. Nu är frågan, vilka däck ska jag välja? Jag vill ha tysta däck, det är absolut prio 1. Förslag? | |
|
Du har säkert redan bestämt dig för andra däck. Men frugans 640i GC har Michelin PS3 RFT 245/40-19 resp 275/35-19. De är inte särskilt tysta. På min 740dx hade jag Pirelli PZero RFT, de lät mindre låt vara att F01 nog allmänt är bättre ljudisolerad än F06. Dunlop Sport och Goodyear Eagle verkar tystast men det får värderas mot våtgrepp och rullmotstånd. Länk |
|
|
Märkligt. Jag hade samma problem med min fd M6 GC och den hade ju Michelin Sport vill jag minnas 20" från fabrik. Jag bytte till 21" Hartgehjul på den med Conti däck och det blev en otrolig skillnad - till det positiva. Därför blir jag undrande att du inte gillade Contidäcken. Jag hade även 23" Contidäck på min förra X5 M50d F15 och helt suverän komfort och ljudnivå. /Anders |
|
|
Goodyear eagle f1 asymmetric 2 har jag kört med i dimensionen 255/35-19 på en audi a4 med sportchassi. Audi a4 är känd för att ha ett oförlåtande sportchassi men det däcket var det bästa jag kört beträffande komfort. Som alla däck i den dimensionen så blir det väl aldrig "tyst" men ljudet från eagle f1 var inte lika påträngande som många däck kan vara. Jag kan varmt rekommendera goodyear. Sen lite semi offtopic här men det borde finnas en marknad för bekväma tysta däck fast i sportiga dimensioner. Ganska många kör ju på breda 19 tummare t.ex men kommer aldrig köra på en bana, för den kundgruppen är ju komfortdelen ett väldigt starkt köpskäl. Det är inte lätt att hitta ett 19" däck som inte sätter sportigheten i främsta rummet. Eller tänker jag fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.