|
|
|
|---|---|
|
std bakre stål bärarmarna till e28 väger en heldel, så jag undrar om det finns alubärarmar till dom. (Alt till cupén, då jag har för mig dom annvänder samma bärarmar). Sen är jag väldigt sugen på att kunna justera hjulvinklarna bak, fast lite mera än vad man får med ecentriska bussningar....någon som har tipps på hur man ska gå tillväga? Bäst hade igentligen ändrat hela skitet så man kan ha konstant hjulvinkel under fjäderrörelsen....men det käver en del jobb, men allt är iofs möjligt ;-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 | |
|
Anledningen till att man lämnade stela bakaxlar var väl just att slipp konstanta hjulvinklar,eller? Man vill ju ha mer neg. camber ju mer bilen kränger. Konstanta hjulvinklar är väl egentligen bara bra på strippen o s v , hör din bil hemma där, så byt till stel bakaxel. Vore grymt att kunna bygga en egen alu- bakvagn men det känns lite väl överambitiöst, kanske Annars kanske en E36-bakvagn skulle gå att "bulta" dit? Om jag minns rätt är både toe & camber ställbara där M V H / fredde |
|
|
Funderar fortfarande på en annan konstruktion på bakre hjulupphängningen på e28an.Visst är det en fördel att få camber by turn..men även toe in-ut ändras plus att camber flyttas från + till - under fjäder rörelsen, det kanske inte flyttar så mycket med cambern. Men ändå. Bmw m3 (motorsport) hade en annan bakbalk än den som satt std monterad på m3an, någon som kan lite mer vad som skiljer dom åt? Jag funderar på att bygga en ny bakaxel balk samt nya bärarmar (som väger minder så klart) med full justerings mån samt med uniballs, men det skulle vara skoj om någon har lite tipps och förslag ang förbättring av bakvagnen. |
|
|
Här är en bild på en mycket avancerad m3 bakaxel: Länk Finns en hel del intressanta bilder och teknik på www.e30m3performance.com mvh Kristian |
|
|
Kristian, jag har läst igenom den texten lite, har du sett fler bilder på grupp A bakvagnen? Der hade inte varit fel med en ritning över den bakvagnen :-) En sen grupp A bakvagn skulle inte varit fel att kopiera av! |
|
|
Nej tyvärr. Det är en av få sidor där jag hittat bilder på något annat än motorer. mvh Kristian |
|
| Samma här, lite ont om sådana sidor tycker jag :-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.