AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.325

Plastdetalj på fronten försvunnit - 320i -08

Har en Bmw 320i med årsmodell -08. Uppmärksammade häromdagen när jag kom hem från jobbet att en liten "plastdetalj" försvunnit. Finns en på vardera sida, strax nedanför lampan, inte en aning om vad dessa är till för.

Här finns två bilder (en med platsdetaljen och en utan):

Länk
Länk

Tacksam för svar om hur man smidigast löser detta? Går det att handla på nätet eller är man tvungen att åka till en BMW-verkstad?
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Seriöst vet du inte vad dem är till för? Det är spolningen till dina lampor locket/skyddet helt enkelt

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det är dina spolarmunstycken. Nån snodde nog dem. Finns både på webben och hos din BMW-åf.
Tack för snabbt svar, är som ni förstår helt ointresserad av allt som har med bilar att göra...

Jaha, folk snor allt, att dom inte tog den andra då också...

Är det lätt att sätta dit själv?

Kollat lite på Skruvat.se där jag handlat lite lampor och så tidigare, men kan inte hitta några spolarmunstycken som ser rätt ut. Någon som kan tänkas sig länka?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Dom måste du köpa på BMW alternativt kanske på ebay
M3
1.024
M34ever

Du kan ju också bara ha råkat tappa den helt enkelt

Länk

Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Om man stjäl, då själ man nog båda.

Jag kanske överdriver lite, men är inte BMW notoriska för att tappa dessa i fartvinden? Jag har ersatt en per front på båda mina bilar. De sitter påklämda (i alla fall på E46) med ett par ringar. När plasten blir lite spröd har väl ringarna lätt för att krackelera och tappa "greppet" om spolarmunstycket.

erike123 - obsevera att du inte (om du kan se spolaren i hålet) behöver köpa nytt spolarmunstycke - det är bara locket som farit av.

Dessa säljs av BMW för nån dryg hundring och kommer olackade. Du behöver köpa din bils kulör på spray och lacka upp själv. Så gjorde jag. Glöm inte att grunda med en plastprimer på locket så att din kulör fäster på ett bra sätt. Sen klarlack på det.

Piece of cake.

/A
Då var lucka och färg beställd från BMW :)
Det är jättevanligt att locken till strålkastarspolningen lossnar vid användandet. De flyger av helt enkelt. Det händer många bilmärken. Tyvärr får vissa för sig att det är stölder.

Mvh Stephan
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Folk stjäl dem för att de tappar sina egna :) Viss ironi i stöldteorin ;)
M3
1.024
M34ever

Bäst är förstås att stjäla från en bil med samma färg

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Eller att välja färg på bilen efter de lock man stulit.
Båda mina lock har fått fötter... BMW ville 1400kr, olackade! Schmiedmann verkar enbart ha lock till E91 utan facelift, passar dem till min -09?
Dr
362
Drib
325i-08
Vekar vara samma, men kolla att artikelnummer stämmer via realoem.com för säkerhets skull.
Här är den vänstra:
Länk
Högra:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.