|
|
|
|---|---|
|
Tror ni det går och måla pdc-sensorn med den lackpenseln man köper på bmw, eller måste de sprayas? Funderar på om det blir för tjockt om man målar? Framför allt, blir det snygg? Kikade lite på airbrush om det blir till och spraya. | |
|
Är det inte enklast och blir snyggast att köpa en spray burk från BMW i bilens orginalfärg och spraya dom? Osse lite klarlack på det.. Visst funkar det med airbrush och det blir bra men du måste fortfarande ha orginalfärg fast de kanske du tänkt ta från bättringsfärgen man får med pensel.. Har du inte airbrush grejorna från början blir det definitivt billigast att köpa spray burk. |
|
|
Jag fick byta en i bak på min förra bil. Brun metallic. Och jag målade med pensel 2 ggr tunt det blev helt ok. Dom är ju inte mer än max 15-20 mm i diameter plus en svart ring runt. |
|
|
Jag har nämligen stiftet hemma så ville undvika köpa sprayen. Funderade också på storleken, det är ju ingen stor yta det rör sig om, färgen binder ju sig så det bör inte bli några streck så att säga. Ska testa och se, kan man ev ta bort färgen med aceton om det skulle skita sig. Airbushen lägger jag nog på is. Kan även nämna att jag testa och pilla ut PDCn utan att ta av skärmen men det gick inte, tar i nån balk så det blir till att plocka av hela. Hitta en som visade hur han gjorde på sin, så får gå efter den. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.