|
|
|
|---|---|
|
Har googlat och sökt men tycker inte jag har fått något bra svar. Jag ska göra min första service på bilen efter vintervilan och nu letar jag lämplig olja. Bilen står alltid i garage och start i minusgrader kommer troligtvis aldrig hända. Är möjligt att jag tar bilen till någon bana och kör vid något enstaka tillfälle om det nu påverkar val av olja. Så vad ska jag köra på och vilket märke. Söker också efter någon prisvärd återförsäljare av oljor. Helst i Sverige eftersom jag vill hinna få hem oljan innan helgen. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag bytte olja i min förra helgen, använde 10W-60 Liqui Moly eftersom jag enbart kör på sommaren och prisskillnaden inte är så stor jämfört med 10W-40 som egentligen duger så länge du inte köra på bana eller på höga varv under långa perioder. Det viktigaste är att den har en klassning av API-SF eller API-SG (eller bättre). Biltema har 10W-60 med högre klassning än API-SF/SG, om du vill ha oljan innan helgen. Det går i ca 5,5L. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.