AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
417

Fick bilen idag hur petig kan man va...

Fick min bil idag :-))))) MEN är missnöjd med lacken är jag för petig tro
Den är fem år gammal och har automat-tvättrepor, lämnade in för extra behandling men syns ändå.
Alltså det syns inte i solen men i vissa vinklar...
Dessutom tycker mig se snurrmärken från rekondmaskinen.
Men mina "intesåpetigavänner" ser inget.
Är jag för petig tror ni....

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En nogrann rekondare som tar tid på sig får bort allt, min var duktigt automatrepig när den kom från tyskland, inte ett spår idag:) Snurrmärken är oxider som är kvar från lackrengörin/ rubbingen. Tillbaka och gör om, förklara att du är noga på ett vänligt sätt. Du är inte petig, rekondaren gjorde ett snabbjobb verkar det som... Åk förbi en annan rekondfirma och be dom uttala sig så får du en opartisk bedömning mot lite fikabröd:)
Mvh
Asken
Du e allt en go gubbe du....:-)
Tackar.....

Min förra bil en Audi A4, hade ett par rejäla repor efter att is och snö glidit av bilen när den varit rejält skitig, efter polering syntes inte ett spår.

Är du missnöjd, åk tillbaka, kunden har alltid rätt. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Jag fattar ingenting. Du har gått runt som en värpsjuk höna i en månad drygt, i väntan på din bil. Åså när du väl får den sitter du inne och surfar. Ut och åk. Skyll inte på jobbet, du är ju chef, och kan du inte komma ifrån, anställ fler.

Hi-hi igen
Robban med surbumsen
Gemini__
Klart du skall vara petig. Vet nu inte hur din lack är/var i skicket men om du tycker att du har en del repor och polerrosor kvar tycker jag du ska visa upp det för rekondaren.

Vart lämnade du in bilen? El. du kanske precis har köpt den å bilhandlaren lät göra lackbehandlingen(el. dyl.)?

Mvh:
Thomas
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer med monsieur Asken: Är du inte nöjd så be dem på ett vänligt sett att göra om jobbet alt. ge dig pengar tillbaks. Lycka till!

M3_BMW
Tycker du skall vara petig. Åk tillbaka med bilen. Jag
tror dom har gjort ett dåligt jobb helt enkelt.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Givetvis åkte jag tillbaka, tack för synpunkter o råd.
De skyllde på "polertrissan" (!) som jag då kollade och den var helt slut.....
De gör om allt tills jag är helt nöjd!
Troligen slarv av trött gubbe....
Skall åka till en erkänd och dubbelt så dyr firma o kolla resultatet.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Drittsnack från dom... En seriös rekondare har bra arbetsverktyg... Jobbigt när man måste fixa med fusk...
Asken
Alldeles riktigt Asken jag kan inte rekommendera honom..

Dock är han snor billig så om priset är avgörande så är han ok....

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har aldrig kunnat och kommer aldrig kunna acceptera dålig kvalitet med en ursäkt om ett lågt pris men det är jag det. Alla är vi olika:) Du har ju själv lagt ner så mycket tid&körning och bekymnmer på att fixa till det innan du är nöjd att en fullprisrekond på annan firma
hade blivit billigare eller har jag fel?:)
Mvh
Asken
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Asken: Du verkar nåorlunda bevandrad beträffande rekondfirmor, efter ditt eget besök till Ditec...kan du rekommendera denna kedja?
Vet du hur det är med stenskott...är det något som rekondarna kan ta på sig att åtgärda?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dr_Johan: check mail
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Asken:jag skulle också gärna ha lite info om Ditec är bra??Jag tänkte lämna in M3:an till dom innan avställningen.....

Mvh Ricke
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ricke: Det enda jag har att säga att det är det bästa i lackskyddsväg jag funnit på marknaden. Rekommenderade Åke på Jägersros Bilvårdscenter för Dr Johan. Det viktigaste är nog inte vilket lackskydd man väljer utan den personen som gör underarbetet där ligger grejen. Ditecs fördel är att det går inte att avfetta bort direkt och det bevarar galnsen i årstal, se 740 reportaget, 7 år med ditec sen ny talar för sig självt. Finns bra och dåliga på allt här i världen. I Sthlm är Jörgen på sthlmsbilvård bäst och i Södra Sverige Åke på Jägersro. Kan inte hela sveriges lackskyddsfirmor dock:) Se mitt rekondreportage kan få lite input.
< ASKEN -OM någon tycker att priset är viktigast (1500) menar jag....
Det gäller inte mig jag gör om det hos BMW eller Ditec

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.