|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått konstig problem med min Bmw520i,86 år modell. Det började med att motorn går fett med ojämt,troligen gick den bara på 5 eller kanske tom på 4 cylindrar... Sen om man kör typ 1-2 mil så blir det normalt igen o bilen går normalt utan att ryck när man gasar. Och nu så har det blivit ännu värre:Den vägrar att starta när den e kall,men startmotor och motorn går runt.Igår gick den som vanligt...imorse så vägrar den att starta,när motorn e kall,jag körde slut på batteriet utan resultat... E det nån som har stött på samma problem eller vet vad som kan va orsaken till det här? Väntar på svar från er! | |
rsarits |
Kolla följande i nämnd ordning: 1)fungerar kallstartsventilen? 2)vacuumslangarna till bränsletrycksregulatorn 3)Insugningsgummit 4)Tempgivaren till insprutet 5)Luftmängdsmätaren Lycka till! Micke |
|
rsarits!!! Tack för tips!!! jag ska gå igenom dom punkter som du skrev! |
|
|
Hoppas du får ordning på bilen för E28orna är helt underbara att köra... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
jag har haft liknande problem. Och dom tilltog när det var fuktigt i luften. Jag kollade rotor och fördelarlock, båda var skitiga och ärgade. Köpte nya och plockade dit, sen dess inga problem. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för alla Tips Villa Rosa-Jag tänkte åxå på det där för det är jävligt fuktigt på morgonen nu för tiden och det är då den inte vill gå åigång men sen på eftermiddagen så går den igång hur lätt som helst.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.