|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
|
Nu sitter jag och ritar på mitt 1000:ende inlägg. Hur många är vi som orkar vara lika nördiga som jag? Jag vet ju att vissa har varit med sen starten av forumet och ligger på sju inlägg / dygn men ni andra som ligger på en mer normal nivå. (runt tusen). Hur många är vi? Tommie, har du kanske svaret? Vet egentligen inte varför jag sitter här och svamlar men tyckte att det skulle uppmerksammas då jag känner viss stolthet i att varit så pass aktiv. (tyder på en BRA site!) Vill samtidigt passa på att tacka BMWPower-crew för en enastående sida med LIV. Att dessutom få förmånen att vara frilansare tycker jag är hedrande då siten ändå är riktigt stor. Tack alla som ligger bakom drift/underhåll mm. Mvh. Micke Olsson | |
| Välkommen in i klubben. Håller med det andra du sa också. | |
|
acey: Jag har länge funderat på vad du är för en gök. Lite info i profilen skulle inte göra ont. Eller det är kanske det det gör för dig.:-)) Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tack för att du uppskattar sajten, Micke. Det ligger obeskrivligt mycket jobb bakom. Här är purfärsk lista över användare och antal inlägg: ____________________ hasso: 3266 Asken: 2734 acey: 1325 Johan B: 1312 bumper: 1261 Schnitzer: 1207 MalteK: 1026 Anders S.: 1020 folke: 1019 powerkjell: 1010 Micke Olsson: 1003 dannej: 982 Pelle Persson: 958 simon_en: 938 Janne T: 913 johann: 913 Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Tommie, Tommie..... Du är en KLIPPA!!! Jag vet att du och andra sitter MASSOR med timmar för att hålla igång siten och ALL heder till er alla. En parantes på hur beroende siten kan vara. I måndags så ballade mitt internet ur, visst ska ju ändå åka och jobba men vill kolla om det hänt något nytt. Ringer supporten som säger att det är ett hårdvaruproblem, tar en stund att fixa. Ok, det är säkert fixat när jag kommer hem vid 23:30. Nix, funkar fortfarande inte. Panik, ringer igen och då ska det vara klart under eftermiddagen dagen därpå. När jag vaknar så är det såklart inte fixat och jag har fullständig PANIK över att inte veta vad som händer på BMWPower. Ger mig ut på stan för att komma åt en dator med internet, hittar ett fik och får då mitt lystmäte mättat. 25:-/timme!!! När jag väl kommer hem igen så funkar internet igen som vanligt. Jag ville bara säga att siten BMWPower är något så in i h..vete beroendeframkallnade. Nu vet inte jag hur ni andra ser på det men jag klarar inte 1,5 dygn utan BMWPower. Vad hade man datorn till innan internet? Mvh. Micke Olsson |
|
|
Micke: Jag som tycker att jag faktiskt fyllt i min profil riktigt bra :) Den var tom men är nu helt fullsmetad, fullutrustad osv ;) Beroendeframkallande på många sätt. Särskilt är det alla trevliga människor som man kan hjälpa och få hjälp av. Det är faktiskt, trots att vi klagar ibland, riktig bra (hög) nivå på inläggen. Det är ju så man "känner" folk även om det inte är så. Hur som helst nu ska jag jobba lite igen :P |
|
| ps. datorn innan internet var en så kallad ordbehandlare ;) | |
|
Ha ha ha... Gu' vad härligt att läsa. Man blir nästan lite tårögd. Men du har väl inte missat att du kan komma åt BMWPower via WAP-telefon? Där kan du läsa på forumet, kolla annonser osv. Helt suveränt när man är på bio, i affären, hos tandläkaren, sitter och väntar vid trafikljus, i hissen, tvättstugan, bastun, sandstranden, på tråkiga möten, på restauranger, i sängen, när man sitter på toa osv... Själv rättade jag några buggar i BMWBörsen när jag låg på sandstranden via en iPaq handdator, bluetooth-telefon och GPRS i somras. Man behöver inte ha någon dator varje dag - men BMWPower behöver man hela tiden. :-) Mvh Tommie, BMWPower |
|
| Jag säger bara 3G baby 3G :) Kanske är en sådan version under utveckling ;) Riktig chat, streamade filmer från möten osv. Det vore något hehe. | |
|
Tommie: Jag har WAP i min lur men kommer inte åt forumet av någon anledning. Allt annat funkar kanooon! Du behöver inte vara orolig... Jag kollar hela tiden då jag inte kommer åt internet, = jobbet. Suck, man spenderar för mycket tid på ett ställe där man inte kommer åt BMWPower. Får nog byta jobb så man kan surfa på arbetstid.:-))) Käftsmäll till några jag känner... Ingen nämnd ingen glömd, men vissa är flitiga här på forumet. Mvh. Micke Olsson |
|
| Då var sista mailet ivägskickat, jobbet klart. Dags att sova. En sista koll på bmwpower. Inga uppdateringar i några dagböcker, läsa igenom några posts och system shutdown :) Inlägg 1329, over and out. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
JAJa! Man är i allafall bäst på att tjööta :D Beroendeframkallande inte heller:) Trevliga människor varje dag, det kommer också nya istort sett varje dag, var kommer detta att sluta. Ju mera folk, ju mera jobb för dessa emeninta förvaltare av denna välskötta och fina sajt,ibland undrar jag hur länge dom ska orka hålla på, vad händer sen ?? För ingen kan nog ana hur mycket jobb det ligger bakom,och ju mera det blir destå lättare att tappa greppet och sugen. För min personliga del så har jag hjälp människor att få sina bilar repade i 25 år rent praktiskt,men som nybliven delpensionär med sönderskruvade händer, så försöker jag kompensera det med huvudet istället, när man inte långre fixar att göra det roligaste man visste.Därför förstår jag också det intresse som grabbarna på forumet har och det är det som är den drivande kraften bakom att orka med och göra denna fina sajt , samt spendera oändligt många fritidstimmar bara för att det är kul och lärorikt. BMWpowergänget är GULD värda och inte minst insamlingen till servern visade ju hur uppskattade ni är. Och 5 mille besök, det var inte uppe i 2 mille när jag hittade denna sida.vilken utveckling !!! MVH Hasso |
|
Ja, Ni ska känna Er riktigt stolta över det ni åstadkommit. En supersida, verkligen!! P.s Dom dagar man är på kundbesök eller andra äventyr och man inte får uppdatera senaste nytt på Bmwpower får jag abstinens. Är jag onormal? (Fråga Olle kanske....). :-) -------------------------------------------- Länk |
|
|
Håller med Hasso, insamlingen till servern visar rätt mkt på hur uppskattad siten är... jag har då inte hört talas om någon liknande insamling på någon annan site där man fått in så väldigt mycket pengar. Hur mkt var det? har jag fel om jag har för mig att det var över 25.000:- ? Men pengarna som skänktes gjorde ju endel också, kommer ihåg hur frustrerande det var när man inte kunde komma in på bmwpower.nu, det var både långa och korta bortfall... *rys* Mitt intresse för BMW startade som så att jag provkörde en bekants 520i -91.. sen tänkte jag inte såå mkt mer på det.. en dag började jag kolla lite på nätet, och hittade denna eminenta sida.. 5 månader senare så köpte jag min första alldeles egna BMW.. min 325i -92. Efter mycket läsande och frågande här på forumet, många timmar läsandes både mekartips, modellguider, köpguider och importguider.. hade planer på att importera själv först... kontentan av det hela är att både mitt BMW-ägande och intresse hade inte varit vad det är idag om inte denna site funnits, mina kunskaper om min bil hade inte varit en tiondel av vad de hade varit utan detta... Så, tack Tommie & co för många roliga körtimmar med min BMW, som på ett sätt jag kan tacka er för Med Ödmjuka Hälsningar /SunKi |
|
|
Minns inte riktigt hur jag hamnade på den här sidan för sådär 235 dar sen men jag är jätteglad att jag hittade hit, det har gett en ny dimension till mitt BMW-ägande kan man säga. Att det är beroendeframkallande kan jag skriva under på direkt, måste alltid börja min arbetsdag med att kolla forumet. Om min arbetsgivare visste hur ofta och länge jag besöker BMWPower varje dag skulle han klippa min internetuppkoppling direkt :D Sidan är grymt välgjord, all heder åt grabbarna som ligger bakom den och som sliter för att vi ska få prata BMW med varann, ge varann tips, råd och vägledning. BMWPower 4-ever! *********************** Länk |
|
|
Jupp, kanonsida. Är helt klart djupt nere i ett BMWPower-beroende även om jag är långt ifrån 1000-gränsen ännu. Dock, skulle ni logga hur ofta man trycker på "Senaste 100"-länken är jag övertygad att jag skulle komma högt på listan. :-)Är jag bara inte upptagen i en massa möten på jobbet tittar jag in och kollar ett par ggr/timme... :-) Fett med bra! /Micke |
|
|
Även om jag inte har så många inlägg har jag varit med sen början av 98 på mailinglistan och forumen. Har träffat många härliga människor och tillbringar ca 3-4 timmar aktivt på bmwpower varje arbetsdag. Utan den hade jag nog inte genomlidigt dagen framför burken. Ett stort tack! /Per |
|
|
Maltek: Det där med arbetsgivaren stämmer in bra på mitt "sjuka" beteende också... -=En Legaliserad drog=- -=BMW Power.nu=- |
|
|
Det är bara att stämma in i kören, även jag lider av svårt beroende av bmwpower, på väg mot jättesvårt. Jag är väl lite av en rookie inläggsmässigt, men jag jobbar på det. Som tur väl är har jag ryggen fri på jobbet.... Gänget som ligger bakom gör ett fantastiskt jobb, hoppas ni aldrig tröttnar! ;) Kan tänka mig att utöver frilansandet hjälpa till om det skulle finnas behov. Hojta till i så fall, Tommie & co!! |
|
|
Sällar mig till gruppen, har just bytt plats på jobbet för att kunna surfa mer på bmwpower på arbetstid :p Satt förut med chefen i ryggen.. :p |
|
|
Även jag slänger in en skopa beröm! Bästa bilsajten på nätet, 5 rattar! Har blivit en mer frekvent besökare på sistonde eftersom jag numera är ständigt uppkopplad både hemma och på jobbet. Sunki// Har chefen i kontoret bredvid men det är lugnt, han är BMW fantast... /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.