AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
841

Toyo däck på vintern...

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Är det nån som köpt Toyo vinterdäck odubbade menar jag då...eller marshall?Funderar på något utav dessa.Michelin tycker jag var för dyra ca:4400:- tror det var 3400:- för Toyo däcken vilket min däckhandlare sa vara bättre än Michelin Maxi Ice!Vad har ni för erfarenheter av dessa däck eller andra odubbade däck?Anledningen att jag redan skriver detta är att jag ska lägga på vinterdäcken troligtviss redan nästa vecka(V.38) för att jag har inga andra bra däck till 525:an och nya sommardäck + fälg får vänta tills vintern/våren....då ekonomin kanske ser bättre ut och priserna lika så ;)
så det blir till att åka på vinterdäck ett bra tag i år.....
Mvh Ricke
Om det nu bara skiljer en tusing så skulle jag välja michelin utan tvekan. Har haft Maxi ice i dimensionen 195/55-15. Funkade alldeles utmärkt. Nu e det gislaved på ena kärran och Nokian på den andra som gäller. Kolla upp vad dom kostar innan du slår till.
J.B
Hör dig för ordentligt innan du bestämmer dig . ,själv bor jag i Sundsvall o anser att dubb däck är ett bättre alternativ här uppe , köpte ett par Good Year , kostade 5 170 kr, men det är bra däck , tysta o bra grepp , snåla inte på säkerheten , nån meters skillnad i bromslängd kan vara att du är inne i baken på en annan ! , så som när alla fräckisar kostar på 17 , 18 19 mm tums fälgar som är ursnygg , sen slänger dom på ett par skräp däck för 1500-2000 kr , bara för dom tycker däcken är för dyr !!!! det tycker jag är ett tecken på att man inte har råd att ha bilen , måste man pruta på säkerheten då är det skam och om utseendet går före, det är inte bara ens egen säkerhet man utsätter utan andras också om man inte hinner få stopp på grund av ett dåligt däck.
Så förhassta dig inte på däck köp och stirra dig blind på priset , och självklart vill däckhandlaren sälja däck , så hör efter på mer privata personer ,,,min synpunk på det hela.

J.B
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jo,det var därför jag frågade här J.B..........man vill ju ha era åsikter inte däckhandlarens han säger ju självklart att däcken är alltid bra.Toyo kör jag nu på sommaren vilket fungerade fint.....killen sa att vinterdäcken som Toyo har har Cocos -flis som skulle göra att det är luftbubblor i däcken vilket skulle göra att dessa däck har ett enormt fäste :)

Nu har jag redan bestämt mig för dessa däcken och dom kommer att läggas på den 18/9 till en kostnad av 3600:- pålagt och balanserat.Jag kör ju bara en 2-3 mil om dagen med denna bilen så jag tror nog att dom ska fungera bra dessutom är det ju knappast ingen snö och is här nere i småland som det kan vara i norrland och övriga norra sverige....så dubbdäck är mest onödigt,det låter ju inte så fint heller på torr assvalt + att dom slits ut fort när det är mycket barmark som det är där jag bor.

Mvh Ricke
P.S Tack för tipsen!!! D.S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.