|
|
|
|---|---|
cr |
Är det någon som monterat laddtrycksmätare på sin tds motor??? har ni i så fall hittat något bra ställe att koppla in slangen till instrumentet??? eller blir det till att fixa en egen nippel på insuget??? Någon som dessutom hittat ett snyggt och diskret instrument med belysning och en bra placerig helst infäld?? (Inte så snygt med vanligt 52mm instrument på fot) MVH Calle |
| Det borde väl gå att montera ett t-ror på den tunna slangen som går mellan undersidan av insuget och en liten givare vid diagnosuttaget. Så testade jag hur turbon laddar, och det verkade funka. | |
| Funkar helt utmärk att sätta t-röret på den slangen. | |
|
Är också intresserad av att kolla laddtrycket men har inte heller lyckats hitta någon mätare som går att montera diskret. På Motor Nord har dom en för 840:- från -1 till 1,5 bar men den är för 52 mm. inbyggnadshål. Någon som provat denna och har någon erfarenhet? Skulle vilja ha tag på något billigt, och sett om min laddade rätt. M.v.h. Håkan Hagelkvist |
|
|
jag köpte en mätare (52mm) på gik via mekonomen för runt 550:- svart bakgrund med röd nål -1.0/+2.1 Satte ett T-rör på den nämda slangen och det funkar utmärkt. Rickard |
|
cr |
Tackar så mycket för svaren!!!! Ingen som har hittat någon digital mätare???? (inte lika lättavläst men diskret) Calle |
|
såg en direktimoprterad bmw e34 serien 535i på bmw för några år sedan med en panel för 3 instrument under askoppen frmaför v-spaken, diskret och snyggt men har inte hittat var man kan få tag på denna konsol, pratade med bmw och de vet att de finns men inte orginal men ingen viste var man kunde få tag på detta, någon här som vet?? Joakim Eriksson |
|
|
Jag köpte en svart panel för tre 52mm instrument som passar i storleken på ett normalt radiouttag (DIN) hoas SAAB, till min fars SAAB 900turbo för en massa år sedan. Vet inte om de har kvar den i sortimentet men kolla! Mvh |
|
cr |
Det fick bli en vanlig 52mm mätare för 210:- hos HÅ BE bildelar i Kungsbacka. Jag får bygga någon liten konsoll framför växelspaken typ som alpina B10 turbo har sin laddtrycksjustering monterad. MVH Calle |
|
Visst är det denna slangen där t stycket skall in? Länk Den går till denna trycksensor Länk |
|
| Nån av er som kommer ihåg? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.