|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lyckats förlora mina enda nyckel o larm dosa till min 325i E36 -91! Beställde nya nycklar på chassienummret av bmw men de passade inte, alltså har nån byt lås nån gång men jag vet ej var, när, hur eller varför! Dessutom har jag ej pinkoden till mitt larm s0m är ett CarGurad 850s med imoboliser (installerat i sverige)skal tydligen vara ganska kompliserat att kopla ur och när man gjort det vara värdelöst!????? Kan man få tag p koden igen genom carguard el nån? jag har serinummret på larmet samt installationsbeviset!??? det sätt jag vet att gå till väga nu är bogsering till verkstad, låssmed får öppna, larmkille kopla ur larmet som får slängas o sen byta alla lås o larmet!!! Kan man göra på annat, billigare sätt?? har ej råd med detta!!!????? Kan låssmed eller nån annan öppna utan att skada låsen o kan man koda om dem efter mina nya nycklar sen??? finns det nått sätt att nolla larmet eller liknande så att man inte behöver kasta det!!!???? Oerhört tacksam för hjälp eller tips på vart jag kan vända mig!! Nån borde väll ha erfarenhet av detta? eller är det bara jag som kan vara så här klantig!!?? Ps. Bilen är importerad -99, larmet installerades i sverige -00. //Turbo Tinner | |
|
Jag tycker att du skall försöka att kontakta Cargard och berätta hur det ligger till. Telefon 08-544 818 00 eller 08-544 818 20. Har själv varit hos dem på Lidingö och köpt en ny (fungerande:)IR-nyckel med endast ett serie nr. i fickan. Länk |
|
|
Går det inte att leta lite till efter den borttapade nyckeln? Saida eller vad hon nu hette har ju dött, men hon har ju en syrra:-) Om man nu tror på sådanna "spådamer". Ett råd: När det löst sig så skaffa i alla fall en kopia på nyckeln... |
|
|
Jo jag kommer alldrig äga en bil utan att ha femtioelva reservnycklar i framtiden!!! de har jag lär i alla fall!!! |
|
|
Är det nån som vet om man kan ställa/programera om dörllåsen och tändningslåset efter ett par nycklar man har, om jag nu lyckas komma in i bilen o larma av? Tack för carguard tipset, låter lovande skall kolla upp detta imorn! //Turbo Tinner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.