AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.136

BMW Larm tillsammans med Cargard 950s...

Mi
15
MickeSthlm

540iA -93
Jag har en svensk-såld 525i -89, med original monterat BMW stöldlarm, som är styrt via dörrlåset, man vrider nyckeln ett extra "snäpp" till höger när man låser. Jag har nu fått inmonterat ett Cargard 950s larm, och firman som monterade kunde inte lösa följande problem: man kan låsa bilen och starta båda larmen via Cargard-fjärren, men man kan inte stänga av BMW-larmet igen via fjärren, utan man måste först stänga av Cargard med fjärren, och sedan låsa "upp" med dörrnyckeln. Man måste kunna koppla ur BMW-larmet på något sätt, via en säkring eller likande. Är det någon som vet HUR man gör detta ? Tacksam för hjälp...!!
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Hör med BRL i Örebro. De monterade mitt larm (CG 950s). Jag använder inte BMW-larmet alls då jag tycker det känns onödigt, men om jag vill så får jag antingen vrida nyckeln som du säger eller den gamla nyckeln med larmknapp. Jag ville inte att CG skulle styra BMW-larmet alls, så det används inte nu, men behövdes inte avaktiveras på något sätt.

// CLiFF
Mi
15
MickeSthlm

540iA -93
OK...så ditt originallarm går aldig igång tillsammans med CG -larmet?...jag ska kolla med BRL i örebro !Tack för hjälpen !
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Installationsproffsen på Ynglingagatan i Vasastan fixade mitt Defa-larm i M5:an så att både originallarm och Defa larm sätts på och stängs av utan problem med Defa-fjärren (plus att deadlock går i).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.