|
|
|
|---|---|
svardska |
är det nåt speciellt man behöver veta om dom? oljebyten osv nån som vet vad dom har för svaga punkter? |
|
Oljan som är i ska vara röd, då är det tecken på att det har varit bytt noggrant, men många slarvar tyvärr. Man får ju se hur den växlar, är det för hård växling och röd färg på oljan så kanske lådan trots allt är dålig. Växlar den bra och att färgen är rätt så är det bra. Svaga punkter vet jag inget om, någon som vet? //Schnitzer |
|
svardska |
min olja är lite brunaktig och den är lite hård på växlarna när den är kall, när den är varm växlar den mjukt och fint, kanske bara oljebyte p g... eller? |
|
Ja, gör det, men jag tror att det är vanligt att de växlar lite hårdare när de är kalla. //Schnitzer |
|
| Både lådorna i 735 och 750 är enormt slitstarka. Med rätt skötsel kan de nog hålla "bilen ut". Byta olja och filter då och då, de är det bästa sättet att förebygga problem med lådan. Sedan skall man vara noga med att bilen står still och inte rullar framåt lite när man lägger i backen. När det är kalt ute är det bra att låta bilen stå på tomgång en stund så att oljan i lådan hinner bli lite varm innan man kör i väg. | |
svardska |
ja det verkar vettigt JL, ska nog ta itu med en storservice på lådan innan jag ställer i henne inför vintern. Tänkte ta ner ventilhuet bara för att kolla hur det ser ut och fungerar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.