|
|
|
|---|---|
| ?!?!?!?!!!!!???!?!?! | |
|
Just min undran!!! Är det ett SQL-problem eller är vi för få för att ha ett utrymme på sidan?? Eller är 7serien helt enkelt en ointressant bil om man inte har en själv? Teorierna kan ju radas upp i oändlighet, så jag slutar här, men frågan känns ändå berättigad och borde kunna besvaras på ett enkelt sätt, så... ?????!!??? mvh /B |
|
|
Men vaddå för få inlägg? Hur länge har det här nya forumet varit igång egentligen? Man kan väl inte mäta sådana saker på bara en vecka?! Jag tycker BMWpower borde skämmas, för det de gör är i princip att säga att 7-serie ägare inte är välkomna på sidan. |
|
|
Vi tog ned forumet pga att intresset verkade litet från er, användarnas sida. Inte från vår sida. Det var självklart att 7-serien skulle ha ett eget forum tyckte vi, men vi blev förvånade när inläggen nästan uteblev. Därför ersatte vi det forumet med detta. Har inget med servern att göra utan är en bedömning av användarvänligheten, för många forum gör det svåröverskådligt tror vi. Men vi stänger inga dörrar, vill användarna ha ett 7-serieforum så får dom det, så enkelt är det. Antydningar om att vi inte välkomnar 7-serieägare känns lite omotiverade, då både Tommie och jag åkte 7-serie från mitten av nittiotalet fram till nyligen, alltså under hela uppbyggnaden av BMWPower. Mvh /Janne |
|
|
Jag förstår inte riktigt vad ni resonemanget om att inte 7-serieägare skulle vara välkomna på sidan? Forumet som heter "Alla BMW-modeller" torde väl innefatta 7-serien, 6-serien, 5-serien, 3-serien, 02-serien osv? När vi valde forumen så trodde jag att "Alla BMW-modeller" skulle bli absolut störst. Egentligen hoppas jag det fortfarande, för alla frågor som ställs är gäller oftast BMW och inte en viss modell. 3-Serieforumet innehåller ju väldigt många frågor som borde ligga på "Alla BMW modeller"-forumet. Samtidigt fick jag in många önskemål om att starta ett eget forum för M-modellerna/Alpina osv. Det kändes därför naturligt att ta bort det forum som knappt användes. Med det sved i hjärtat på mig eftersom jag själv är helt galen i 7-serien och har kört 735iA -88 i 6-7 år. Är det kanske så att 7-serien är för bra, så det inte är mycket att fråga om eller knappt några problem? :-) Självklart ska vi starta 7-serieforumet igen om många saknar det, men det känns viktigt att alla känner sig välkomna även om ett visst forum saknas. Man kan ju alltid resonera som så att det saknas ett forum för 02. Och det saknas ett forum för motorcyklar. Och det saknas ett forum för ljusproblem på bilen. Och det saknas ett forum för X5. Och det saknas ett forum för M1. Och det saknas ett forum för touringbilar. Och det saknas ett forum för Knutstorpsträffen. Och det saknas ett forum för däck & fälg. Och det saknas ett forum för alla som hatar Fiat. osv... Alla är välkomna. Det handlar bara om att ställa frågan till rätt forum. Om man undrar över varför AC'n kyler dåligt så ska det in på "Alla BMW-modeller"-forumet tycker jag. Även om man kör 325. Och även om vi skulle ha ett 7-serieforum så hör ju inte frågan hemma där heller egentligen om man nu skulle ha en 7-serie. Jag är själv positiv till att öppna ett 7-serieforum igen. Jag kan göra det när jag kommer hem ikväll. Men det vore ju kul om någon gör inlägg där som hör hemma där. Har det bara inkommit 2-3 inlägg efter en vecka, känns det svårt att motivera att ha ett eget forum för 7-serien. Tommie Goldhammer, BMWPower |
|
|
Att det blir skillnad på 3- & 7-serieforumen har nog egentligen ganska naturliga orsaker, 3-serien är väl helt enkelt fler som äger? Jag misstänker starkt att det finns både fler M3:or och M5:or i entusiastkretsar än 7:or också. Nivån på entusiasmen är troligen ganska likartad dock. (Talande för mig själv iallafall.) Helt klart måste vi nog förstå att man inte kan ha forum för allt (hur många inlägg skulle det bli i ett M1-forum på en vecka?) men som sagt, jag vurmar för 7:an och har ibland spörsmål som jag skulle vilja dryfta med likasinnade och tyckte att det var alldeles lysande när ni gjorde ett här, jag kände tidigare att frågorna som var 7-specifika liksom "drunknade" i det gamla forumet just för att de var så få... Jag håller absolut med om att många trådar som börjat i 3/5-forumen borde ha uppkommit i "Alla BMW-modeller" forumet, det är kanske en fråga om ovana/osäkerhet? Det känns ibland som om ett "BMW vs Packet"-forum kunde varit intressant, där skulle man kanske kunna se "325 knäpper en SAABturbo utan vidare" & liknande istället för i de mer "seriösa" forumen? Om ni ger oss (som pillar med 7:an) en chans till så lovar iallafall jag att göra bot och bättring i forumet (om jag nu har nåt vettigt att säga)!!! Kanske Bilvård och Importforumen ligger löst till också? ;-) mvh /B |
|
|
Jag håller med dig Tommie, angående "alla bmw-modeller" torde vara förstavalet vid de flesta inläggen. Men att ta bort 7:an helt tycker jag är lite väl drastiskt om man nu skall dela upp forumet per modell. 7-an är trots allt en av BMW's primära modellprogram, 3,5 resp. 7. Ni kunde väl åtminstone låtit sjuan vara med i namnet för detta forum? Att färre kör dessa maskiner är nog inte så konstigt om man tittar på vad bilarna trots allt kostar att både inhandla och äga. förresten..hade inte du sålt 735-an? |
|
lizard |
om det beror på inlägg varför tas då inte import och försäkrings forumen bort då? |
| 7-serie forumet tillbaka tack ! | |
|
Sådär, mina vänner, nu är 7-serie-forumet tillbaka! :-) Hoppas alla är nöjda och glada. :-) Hans_Gruber, jo, jag sålde 735'an i februari. :-( Tommie |
|
|
Jo o den såldes till mig. :-) Underbar bil....... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
JAAAAAAA!!!! 7-serieforumet är tillbaka!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.