|
|
|
|---|---|
dci962 |
Jag funderar på en 93:ans 540iA. Säljaren verkar ha noll koll, men tror inte att bilen har varken antispinn eller antisladd. Fråga: Har det sålts 540's utan antispinn? Annars blir det lite väl spännande i vinter.... Don't eat the yellow snow. |
| Japp,min har inte ASC+T,och ja du kommer att önska att biljäveln har 86 istället för 286 hästar i vinter!!! | |
| Knappen i sitter i en egen liten konsol nedanför askkoppen till vänster om växelspaken märkt ASC | |
|
MikeyMike Min 735i-87 hade varken asc eller diffspärr inga problem på vintern med bra dubb-däck svagare än 540 men ändå en kraftig motor. ps lyckades köra loss nästan alla dubb i bakdäcken då var det inte lika roligt. MVH Stephan |
|
| Jag har ingen ASC+T och tycker att jag klarar mig bra ändå. | |
| Jag har ingen antispinn på min, men det var inga som helst problem i vintras, den går så snällt och följsamt så det var en barnlek att köra den även om det var snö... | |
dci962 |
Tack! Låter som man får slänga på 205:or Gislaved NF3. Får se om det blir affär. Om det ändå varit kombi.... Don't eat the yellow snow. |
| Jag kör dubbfritt och det var ju inga problem när man väl kommit igång,men det gick ju inte direkt att hänga på vid nåt rödljusrace...... | |
Richie L |
Min 540ia-93 hade ej antispinn Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
| Jag har antispinn och är ruskigt glad över det, för kopplar man ur den när det t.ex regnar är det hopplöst att köra då det släpper konstant och i vintras så provade jag på skoj att köra från jobbet och hem (3mil varav 2,5 motorväg) och det var bland det ruggigaste jag gjort men det var lärorikt. Trotts att man försöker vara snäll på gasen och köra försiktigt så säppte det i nästan varenda kurva och korsningar vågade man knappt tänka på så hittar du en bil med antispinn så är det klart att rekomendera. | |
|
Vill man köra säkert på vintern köper man en 518i. Vill man ha roligt köper man en 540iA. Om den sen inte har antispinn så får man ju ta det väldigt lungt på vintern, men när det blir vår är det desto roligare med 540:an. Har kört BMW i 7 år och har aldrig haft någon sladd med Bmw på vintern. Det mesta handlar ju ändå om hur man kör. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Har antispinn på min och med den i så tar sig bilen fram som bandvagn i snö :-D Provade faktiskt att trycka bort antispinnen på en stor parkering. Det är väldigt lätt att mista sig på hur fort bakhjulen snurrar jämfört med framhjulen om jag säger så. Man brukar få reda på det när man svänger och bakänden kommer... 2 ton + en massa km på bakhjulet stannar inte på direkten när man släpper gasen heller... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.