|
|
|
|---|---|
| Hej! Har själv en m5á men en bekant till mig har en 528i-86 med ac! Hon har problem med att det blir en beläggning på insidan rutorna! Å det är när ac´n är av slagen! hörde att det kunde vara kupéfiltret så jag undrar vart sitter det å är det svårt att byta?? Trodde också att det var värme paketet som läckte men det luktar inte glycol!! Har någon nått tips Tack så mycket på förhand (in i dimman) | |
Grusse |
Kolla under mekartips här på forumet, tror det finns med där vart det sitter. |
| Jag har samma problem på min 540. när jag stänger av ac:n immar rutorna igen: | |
|
Det är lika på min 530. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Ac avfuktarluften när den är på och när ac:n är avstängd så immar rutotna igen vi lite lägre temperatur. //Martin |
|
| Problemet är inte imma, utan att det blir en beläggning på rutorna som stannar kvar! Det blir alltid beläggningar på rutan sk trafikfilm, men det här är värre för det återkommer på en gång när man har rengjort rutan. | |
|
Då är det säkerligen värmepaketet som läcker glykol! Kan vara svårt att känna lukten av glykol inne i bilen. Mvh |
|
rsarits |
Förmodligen värmepaketsläckage som sagt. Det finns inget kupefilter på E28 Micke |
Esa |
Kolla om du inte har en elektrisk vattenventil på sidan av värmepaketet. 3-serien har det och den har en tendens att börja läcka med åren, gummitätningarna åldras. kostar ca: 1000-1200kr. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
Patrik_boyboy |
Hade samma problem på en 325:a jag hade. Bara att byta kupefilter så ska det nog bli bra!! för mig så ordnade det sig.... Om hur man gör står under mekar tipps |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.