|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 540iA 99 med en bensinvärmare + fjärr (org.). Jag har försökt att testa den men får ej igång värmaren. Har lämnat in den på BMW men de hittade inga fel enligt diagnosen, och det skulle ta mycket tid att felsöka. En av mekarna trodde att det är för varmt nu att starta värmaren (inbyggd termostat ?). Går det att prov starta värmaren i varmt väder (15-25)? Tack för alla svar! mvh H.G. Freiwat | |
elof |
du får smyga ut en natt å testa den och se om det funkar bättre då. |
| Kolla i instruktionsboken! Jag har en 540 e34 med originalvärmare och för drift i varmt väder (underhållsdrift på sommaren etc.) får man "lura" bilen med en speciell knapptryckning på färddatorn. Detta står väl beskrivet i instruktionsboken för e34 och borde göra det även för e39. | |
| Jag har bensinvärmare med fjärr på 750:an. Den tuffar igång utan problem vid 20grader. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Borde gå att testköra på sommaren,vilket brukar vara nödvändigt med bensinvärmare om de ska funka klockrent. Brukar bli hartsbeläggning av "dunstad!bensin i munstyckena som gör att de inte öppnar ordentligt. MVH Hasso |
|
Min gamla E38 740 med orginalvärmare gick inte igång över 15gr ute. Prova inatt. www.ebmab.com är svensk serviceverkstad för Webastovärmare som sitter orginalmonterad från BMW. BMWverkstäder i sthlm och andra servar sina trasiga enheter där. Mvh Asken |
|
| Asken: www.ebmab.com??? Fungerer ikke...... | |
|
Engstrand Bil&Motor... De är int mycket för internet men sidan fungerade för ½år sedan när jag kollade sist... Nu fungerar den inte tydligen. Mvh Asken |
|
|
Stort tack för alla svar! Min värmare var död... Jag har besällt en beg värmare förra veckan och gjorde monteringen igår kväll för att testa om felet låg i värmaren, och allt funkade bra! det går att starta värmaren, men den slår av efter c.a. 20 min (bilen är redan varm). |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bådar gott inför vintern, det är kanon med bensinvärmare.Monterade en i min förra bil, värmde motor/cupé via orginalfläkten och cirkulationspump. 10 minus ,20 min värmare, tempmätaren på normal och inga fönster att skrapa (Volvo740) köpte en beggad för 1200 spänn som var urmonterad vid bilbyte men passade inte nästa bil.Gick klockrent i 7 år. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.