|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ingenjören. Kommuniststat, nej tack o lov. Drömvärld, ja det finns vissa som gör det.... Har väl för den delen inte sagt nåt om att marknadspris gäller, har jag? Visst får man också det man betalar för, ibland till ett för högt pris bara :) Ingen behöver ta illa upp för att jag är en av dom som inte betalar över 100' för en bil (som jag anser) är en gammal modell och inte längre lika attraktiv. En uppfattning som jag delar med många andra, därför blir jag förvånad när någon betalar 110 papp för en sån bil. "Besvikelsen över dålig kvalité, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris". -------------------------------------------- Länk |
|
| Ingenjören: Jag köpte dyrt och sålde billigt :( Jag köpte min e36a för 135 för 2.5 år sedan. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag säljer ju några bilar per år, och jag måste säga att det är hela bilmarknaden som har gått ner. tycker tyvärr BMW har blivit lite extra svårt att bli av med, andra bilmärken är något enklare. jag kommer fortfarande ihåg för två år sedan när det ringde 25-30 personer på varenda annons man hade ute, nu ringer det 5! men å andra sidan räcker det oftast för att sälja bilen. jag håller med flera andra i tråden, har man en fin bil är det bara att härda ut, förr eller senare kommer det en köpare. den enda chansen att hitta en billig fin bil är när de med fina bilar av olika anledningar måste sälja fort eller helt enkelt inte orkar vänta. vraken är ju alltid billiga, men vem vill ha ett vrak? BMW är ju en entusiastbil, som jag ser det. de 10-20 papp som skiljer mellan en fin bil och ett vrak är ju småpengar i sammanhanget. om man håller bilen i skick får man ju ut mer när det är dags att sälja också, även om man får ha lite is i magen.... Mvh Johan |
betriebsanleitung1 |
Kan väl knappast gagna priserna heller med alla annonser som 325 ///M Cia sport i rubriken och så begärs det 100000 bara för där är lite plastgrejor och vinylglansbehandlade däck.e 36 får ju en stämpel på sig som bara tilltalar vissa. |
|
Jag märkte att det var svårt att hitta rätt köpare till min 325 som var ostylad förutom vita blinkers runt om. Många villa ha coupe, 17", kapade fjädrar osv. Det är nog ganska få "vanliga" personer som köper e35 325or nu. Verkar som 328orna är lite mer "seriösa" och slipper mycket utav stylingen som hamnar på 325orna. Inte lika vanligt med m-paket på 328 som på 325. |
|
|
Tjena Ska ju om ett tag köpa mig en e36, vad tror ni jag får för sisådär 60-70 tusen? Har tänkt mig en 318iS eftersom de verkar vara någorlunda billiga att äga. /// Nicke |
|
|
Du får rätt mycket för dom pengarna, med andra ord en som är fin i lacken, lite rost och mycket utrustning kan jag tänka mig men jag föredrar BMW´s 6:or finns inga motorer som låter så härligt orginal för en vettig peng.... 318iS det är den me 140hk den skall vara billig och köra har jag hört och kan tänka mig att den är rätt kvick för att vara en sug 4:a MVH Daniel Tackar för alla svar! //Daniel |
|
|
Visst finns det idioter när man säljer bilen. Jag fick 3 bud mer än 20.000 under det pris jag satte ut när jag satte ut min 325 Coupé -92. När jag sedan sålde den för 3.000 under utsatt pris mailade jag tillbaka till klåparna att bilen minsann var såld för minst 20.000 mer än de bjöd. Ta inte skambuden. De som inte kan ge de pengar man får för bilen skall inte ha bilen. De har troligtvis inte råd att sköta om den heller. Tilläggas skall göra att jag annonserade ut den för 73.000 så det var inget överpris direkt när den var i ett mycket bra skick och hade riktigt full historik. |
|
| Exaktamundo! Min fina 320 -93 12k på mätaren gick för 80.000 och då behöll jag lite extra parts själv. | |
|
Ren intressefråga, har ni använt er av något annat än bmwbörsen här på siten som försäljnings forum? Ingen som har lite andra heta tips, förutom på bilbörsen o lokala blaskor? Berätta helt enkelt vad ni använde er av när ni fick era pärlor sålda. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
bulldog11 |
Köpte min bil genom Aftonbladets köp & sälj. Där finns många bilar att välja. Jag fick betala 65000 för min 320 coupe -94, bilen har gått 14k och har 17 alu-fälgar med ny 225x45 däck runt om. Bilen är importerat från Tyskland 98. Jag vill tillägga att bilen är i bra skick funkar felfritt. |
| Hejsan! Håller med föregående talare,köpte själv min genom Aftonbladet för 45000 325i -93 alu-fälgar samt nya däck tom reservdäcket var nytt msd alu-fälg,och jag e jätte nöjd. | |
|
Köpte min 328 cupe -96 för 155k.......av en 45-arig gubbe....... max m-optik, all utr...... 17" bmw org alu vinter sommar...... Bilen var och e i absolut nyskick...... Gick igenom bilen fullständigt......förre ägaren sag pa och sa bara att jag inte skulle hitta nagra defekter....... Fick betala en bra slant.......men e sa helnöjd som man kan bli !!!!!! Tycker man ska undvika de mindre omskötta exenplaren......med blästrad front och sa...... inge roligt om man ska ha kvar bilen nagra ar.......... |
|
|
Wendtan: Faktiskt inte. Har sålt 2 bilar genom BMWbörsen och köpt två genom samma. Den ena är den jag åker i nu. De andra bilarna jag har ägt har jag köpt via bekanta och sålt via BMWbörsen eller skrotat. Man hittar rätt köpare här. Folk vet inte hur bilen är värderad någon annan stans. Sätter man ut bilen på Aftonbladet köper folk hellre en Nissan Micra -98:a med 6.000 mil på mätaren för 50.000 än en BMW 325:a -92:a med 20.000 mil på mätaren för samma peng. Jag har även köpt två bilar genom BMWbörsen och det är här man hittar rätt bilar kan jag säga. Folk som är intresserade av att köpa rätt bil skall titta här. Detta låter kanske som en ren hyllning till BMWbörsen och det är det nog i mångt om mycket, men jag är bara ärlig. |
|
|
Hej Tycker att DN är bra om man letar efter svensksålda bilar med få ägare. Bmw börsen är bra om man ska leta efter dom lite mer exklusiva modellerna (maxutrustade osv) men många bilar är väldigt över värderade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.