AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
871

kompressor?

M3_Nikke
om man monterar en eaton skruvkompressor på en m3 e30 och laddar ca 0.5 Bar med spridare??behövs tillägssprut?(vet fan inte hur det stavas).hur mycket effekt får man då??nån som gjort en liknande operation förut??måste man sänka kompet med så lite laddtryck??
om man moterar ic lägger det på nån effekt på ovan nämda laddtrycket??om man har "standardtrim" som avgas,chip,soppapump,kammar,borttagen kat, och liknande och monterar den kan man få en ca 350hk???
inget ess el liknande utan "bondmek"

RafkoM3
Svårt me kompressor då du måste få gjort ett special remhjul som passar till kompressorn-monteringen och fästen måste man ju bygga själv osv osv..

Lättare med turbo isåfall, och ska du endast ladda 0.4 bar så klarar sig kolvarna troligtvis, men bränslet MÅSTE ökas. Inte lätt med BONDTRIM att få ut 350 hk.

/M3 E30(TIC)
Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Kolla in på www.bmwmpower.nu

Han har gjort en dylik konverting med kompressor.
Esa
Det finns ett företag i USA som sålde ett bulta på kit till M3 E30. Dom laddade 0.6Bar och fick ut 100hkr utan modifiering av motorn. Jag har för mig att det ändast följde med ett chip alltså inget tilläggssprut. Satsen har dom slutat sälja, finns till M3 E36 och säkert också E46.

Knutstorp 1.16.35
Gelleråsen 1.24.50
Kinnekulle 1.06.38
Anderstorp kort 1.06.44
lång 2.04.30
E30Mpower
ska du ladda 0,5 så räcker org-sprutet och du kommer väll få ca 260-280 hk du ska inte ha vassare kammar när du gör ett sådant här trim, de i Usa sålde aldrig något kit utan de tog fram ett kit som de skulle börja sälja men det blev för dyrt och efterfrågan blev inte så stor som de hoppades på.

Ska du plocka ut ca 350hk så krävs det mycket mer än bara "bondtrim"
maila mig så kanske jag kan svara på dina frågor med tanke på att jag håller på att kompressor-preppar min för fullt.
Tyvär så är min sida inte uppdaterad på ett tag nu pga att servern som den ska ligga på har legat nere en längre tid nu, så jag har sidan på en vanlig telia 10mb men servern fungerar nu igen så sidan kommer att uppdateras inom kort.

Mvh Fredrik

Kolla på Länk
RafkoM3
E30Mpower:
Har du special remskiva från DINAN eller är det specialbyggt endast för dig?

/M3 E30(TIC)
Länk
E30Mpower
den är specialbyggd endast för mig. den är svarvad efter mina önskemål på effekt. RafkoM3 jag mailar dig med mitt nr senare ikväll.

Kolla på Länk
RafkoM3
Hehe, jag misstänkte det :)
Dyrt med såna specialbeställda remhjul.
Ja, maila gärna ditt nummer--> har lite viktiga frågor till dig, men även lite tips :) som kan vara nyttiga för dig.

/M3 E30(TIC)
Länk
M3_Nikke
tackar för era svar nu har jag iallafall fått lite insikt i ämnet
Mvh Nikke

RafkoM3
Fredrik:
Du har forfarande ej mailat mig...
Maila mig så fort du kan, måste ringa dig :)

/M3 E30(TIC)
Länk
E30Mpower
nu har jag mailat dig

Kolla på Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.