|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det fler som har eller haft problem med ryckig koppling på 320d? Ibland vid dragläget hoppar och skuttar nästan bilen framåt, känns inte helt rätt. Har kvar nybilsgaranti nåt halvår till men vad är oddsen att BMW tar det själva? Har kört 11000 mil nu på ungefär 1,5 år och felet har varit tidigare med men inte lika ofta som nu. Det skulle vara intressant att höra som sagt om fler har det här problemet. Gäller alltså nya f31 320d xdrive. | |
|
Det verkar inte bättre än att du har problem med dubbelmassesvänghjulet. Detta problem är välkänt på E91 320d och jag har märkt att BMW:s tidigare tveksamma konstruktioner följer med till nästa generation. Ett exempel på detta är kombibakluckan som ofta hamnar i halvstängt läge så att innerbelysningen fortfarande är tänd. Inget av detta är särskilt premium. |
|
|
Jag trodde de hade uppdaterat kopplingen/svänghjulet på F31 - i stort sett alla E9X drabbades ju av detta förr eller senare. Oavsett bör BMW ta det på fabriksgarantin, så se till att fixa det så fort som möjligt medan du fortfarande har garanti kvar. |
|
|
Nu har jag bokat tid för felsökning. Det låter som att det kan bli kostsamt att inte försöka ta det på fabriksgaranti. Återstår att se om det blir tjafs om milen, fast å andra sidan är det under all kritik om kopplingen inte håller längre än 11000 snälla landsvägsmil. |
|
|
@Fullfart Hur har det gått? |
|
|
Har nybilsgarantin milbegränsning? ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.