|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Mystiskt fenomen.....bilen har stått utan batteri några veckor. När jag nu kopplar på batteriet igen tänder inte motorn? Startmotorn går och allt annat i tändningsväg fungerar normalt, den vill bara inte tända.....inte ett endaste dugg :( Tips?.....pumpen funkar, inga säkringar etc trasiga. e38 750 1995 ska tilläggas. Mvh Skalman | |
|
Kan vara startspärren som slagit till. Ta ut felkoder så ser du om det är det. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej, För min allmänbildnings skull, :-), hur framgår det? Jag gissar att BMW Scanner tar fram om EWS är aktiverad, eller? Och kan i så fall avaktivera den? /Lennart |
|
|
Det som man måste göra, om den slagit till, är att synca ews med dme. Tror det är bättre att göra med Inpa på en e38 -95. Funktionen finns i Bmw-scanner också. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack för snabbt svar! :) Vet du hur den aktuella felkoden /-meddelandet ser ut? I INPA resp BMW Scanner?Inte jätteviktigt här och nu (fast kanske för Skalman, förstås). För mig handlar det ännu så länge, som sagt, bara om en förebyggande allmänbildning. Jag, eller snarare bilen, är inte där än... När jag bytte instrument, blev det en väldig massa synkande hit o dit, EWS, IKE o LCM, om jag minns rätt. Det klarade BMW Scanner galant. Antar att den fixar DME också. /Lennart |
|
|
Nej kommer inte ihåg felkoderna men det är mycket tydligt på själva texten. Det är hårfint att BMW-scanner fungerar med en e38 -95. Det kan vara så att det behövs ett ADS-interface. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Provat med verkstads nyckeln? Den enkla utan knappar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.