AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.858

Har en MB C180 -15 som hyrbil i veckan

Verdi
DESIGN

Jag tycker Mercedes har gått åt fel håll de senaste åren. Vet att många gillar deras nya stil men jag tycker det är för mycket "bling". För mycket krom och för mycket blank plast helt enkelt. Och på utsidan har även den lilla C180 dubbla inbyggda avgasrör som också har för mycket krom och skit. Det är helt enkelt inte stilrent.

Interiör:
Länk
Länk

(Referens F31: Länk )

Exteriör:
Länk
Länk

(Referens F31 Länk )

ATT KÖRA
Körde i stan först och då tänkte jag att shit, behöver man inte mer motor än så här? Gick hur bra som helst. Lådan fungerade fint och allt var frid och fröjd... Tills man kom ut på större vägar. Ryckig och oharmonisk drivlina vid hårdare gaspådrag och tvivelaktiga prestanda, även om det var väntat med endast 156 hk. Funkar fint om man "finkör" dock. En fördel jämfört med min F31 är dock att den inte är lika spårkänslig. Mercan är nog bättre som långfärdsvagn. På bekostnad av körglädje då. Den vill inte alls styra in i kurvorna på samma sätt. Dessutom tråkigare ljud än min dieselspis förutom vid riktigt höga varv då bensinmotorn har fördel.

KOMFORT
Ingen större skillnad ljudmässigt. Stolarna är bättre i BMW för min del. De gick inte att tilta bakåt tillräckligt i mercan. Men jag satt ändå helt ok.

Utrymmen och annat har jag inte tittat på än. Hade inte designen varit så "blingig" hade jag absolut kunnat tänka mig en C-klass, fast med lite mer motor. Helst en sexa. Men då är man uppe på C400 och den kostar en hel del...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.