|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Får med jämna mellanrum de här korta perioderna med visst effektbortfall. Vid ett tidigare tillfälle så lyste dom med sin frånvaro, vilket jag tyckte var bra. Dom tankarna dog snabbt ut då det i stället började lysa om motorlampan. Vid uppkoppling "sade" datorn i bilen: jag vill ha en ny NOx-sensor. :-( Vid 2 tillfällen har dock verkstaden varit tvungna att manuellt initiera regenereringen, och sedan har jag gjort den där processen med ~20 min i >110km/h. Det är alltid "intressant" när det här effektbortfallet inträffar vid omkörning... Dock varar det bara någon sekund, eller 2. Ha det mvh MW-Guru |
|
|
Okej! Provkörde NetBils.se 320i -M Touring -08 Man 10.000 mil N43 Fanns inte en ända tendens till bugg och då körde jag den ganska hårt i 30 min och försökte framkalla effekttapp när den blir varm, alt att den går ojämnt vid kallstart och brukar ha ryckigheter för sig, men inget! Helt som bortblåst =) Så det måste även vara ganska stora toleranser i motorerna som BMW godkänner när de producerar motorer, då en del går som klockor och en del har mer bekymmer. |
|
|
Insprutningsventilerna måste programmeras in då de är lite individuella. Gäller både bensin och diesel. Så gör min verkstad. Lite pyssligt, minst sagt. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Insprutningsventiler?=) Du menar Spridarna ? Ja de programmeras efter varje spridares unika värde till bilens styrsystem. Detta ska BMW göra om man tex byter spridare hos dom. |
|
|
Var ute o testkörde en bekants 325i -06:a med N52 motorn för att säkerhetsställa att den gick som den ska samt radera ev. felkoder mm. Bilen gick bra, men efter 1 fullgasrepa vid rödlyset senare drog ja ur 1:an och motorn bara tvärnöp och pep till och sen kom effekten igen. Inga felkoder uppstod heller. Det måste ha att göra med tändningen då sopptillförseln bör inte upplevas på samma sätt. Men nu vet jag vad ni syftar på när ni säger att det blir kraftuppehåll iaf. Inge kul, har dock aldrig känt det på min bil. Skönt att man inte har haft alla fel iaf;) I övrigt känns E91 325i mkt tyngre på vägen och inte alls lika alert vid körriktningsbyte som min E91 med 4 cyl. Den drog snäppet hårdare då den har lite mer vrid samt ca 18 hk till under huven. 200hk vs 218hk Liten briefing bara.. |
|
|
Beolab enligt min ISTA/P VERSION AND I-LEVEL OVERVIEW ISTA/P P3.56.1 BMW Programming system uppdateringar för: E65/66 < 03/2005 E65/66 >= 03/2005 E60/61/E63/64 E70/E71/E72 E81/E82/E84/E87/E88/E89/E90/E91/E92/E93 F01/F02/F04/F07 F06/F10/F11/F12/F13/F18 F20/F21/F30F31/F34/F35 F15/F25 G11/G12 |
|
| nu när jag kollar närmare så är det E89 modellen de rör sig om | |
|
@Bianca Kan du se när den uppdateringen släpptes isf? |
|
|
Då var det dags igen..!! När man trodde att man kanske klarade sig ifrån att byta resterande spridare.. Så börja den lysa igen. samma symptom som alltid. Först var det skumma felkoder, andra rundan = Lågtryckspumpen :s Tur att Theanders tar väl hand om en annars hade jag nog gått under vid det här laget!! |
|
| Önskar det var spridarna, Lågtryck har jag inte ens hört att de brukar paja :x? | |
|
Lågtryckarn sitter i bensintanken. Om de inte vill att du ska återkomma kan de byta tändspolarna, låg/hög bränslegivare samtidigt. |
|
|
Bianca Kan du kolla när den senaste uppdateringen släpptes isf vore kanon, då enl min kontakt på BMW finns ingen nyare än 6 månader. |
|
|
Beolab sorry... ej varit vid datorn sen sist visst kollar de.. vart vill du ha infon skickad? eller de går bra här?! |
|
| Bara skriva här i tråden går bra. | |
|
Håll i hatten, bilen känns normal även vid kallstarter just nu :) och fungerar som den ska. ta i trä.. Undrar vad som gjort att bilen gått dåligt från början. Allt som är bytt är nu: Lågtryck och högtryckspumpen. Lågtrycksgivare. styrenhet till bränslepump (e den till båda pumparna?) NOX-givare 1 spole,spridare, frikopplingselement? Slang till Bränslefiltret. |
|
|
Spännande, det enda som inte är bytt på min är lågtryckspump och box isf, kan vara dessa två som felar trots att de inte ger några felkoder/felvärden mer än orolig vid kallstart. Ska ta det med BMW vid nästa service. Hoppas den håller ihop nu!;) |
|
|
Ok :) De får man hoppas! Provade låta den stå på tomgång vid kallstart imorse o gick ut, lät som den spottade sot lite då o då..haha |
|
|
Beolab,har följande ISTA-D 3.50.450 Release Notes & AND I-LEVEL OVERVIEW ISTA-P 3.56.204 Release Notes & AND I-LEVEL OVERVIEW men inget jag postar här,PMa din epost el nåt så får du dom |
|
|
Vad är det som är hemligt med detta? PM:a isf |
|
|
Det ända jag vill veta är när släpptes i år? Skriv bara datumet är jag tacksam här i tråden lr PM:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.