|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderade lite harromdagen på skatt ang e60/e61 diesel. 2004 årsm har ju betydligt högre skatt än nyare modeller. Tänkte om man kanske kunde typa om den så man får koldioxid skatt som nyare diesel bilar? Bilarna har ju partikelfilter osv, släpper ju inte ut mer än en 06 exempelvis. Sverige i ett nötskal detta.. Enligt skatteverket verkade det möjligt iallafall. Vad tror ni? /Anton | |
|
Det du väl då behöver göra är väl att typa bilen som miljöklass 2005 för att då få skatt som baseras på CO2 utsläpp istället för vikt. Skulle gissa att det i praktiken är omöjligt. Ett alternativ är att LB reggarna bilen. Då landar skatten på runt 4000:-. Nackdelen är att gallret måste sitta i vid besiktning. Mitt skruvas ur/i på cirka 3 minuter och hänger fint i garaget 364 av årets dagar. Nu är det visserligen en E39. |
|
|
Hej har du kvar intyget från bmw om co2 utsläpp så går det att rega om den Min 535 a var inregad fel på vikt baserad skatt, men pappret låg i bilen så jag rega om den och fick ner skatten Mvh |
|
|
Okej tack för svaren! Har ej sett något intyg dessvärre, ska lägga ner lite jobb & se vad man kan göra. Tack så länge! /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.