AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
387

montera isär telefonlur?

MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Jag har grava störningar i min telefonlur. Förenade Bil konstaterade att de relateras till själva GSM-telefonluren (har den store fine luren) :-). De ville byta lur för 2400 pix. Jag sa nej, öppna luren och se om någon ledning sitter löst eller har tappat isolering. Det kunde de givetvis inte. En modern auk BMW-verkstad kan BARA byta grejor, inte reparera.

Frågan är kan jag själv ge mig på det? Hur gör jag? Finns det någonstans jag kan skicka luren eller lämna in den? (bor i Malmö)
Förmodar att det är Motorola som ligger bakom telefonen, med lite små modifieringar från BMW, färg på belysning osv, så är det på min. Gå till någon GSM-verkstad, t.ex CR-service eller OCOM, båda i Malmöregionen . Det är inte säkert att en Motorolalur passar rakt av för kontroll om det verkligen är luren. Det ligger en del elektronik och kontaktdon under luthållaren i mittarmstödet, förutom själva telefonen som sitter i skuffen.

FP
Tjena
Jga har haft strul med min (startar inte...) jag har varit i kontakt med motorola i solna.. o de kunde inte testköra den.. de hade inte den utrustningen ...(o en polare var med som kände motorolasnubben).
Har legat nere lite med mitt telestrul.. men ska ta tag i det nu.....

matte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.