AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.028

Bmw e39 528i shadowline 1996

sh
7
shadowline96
e39 528i shadowline -96
behöver lite styling tips till min Bmw E39 528i och trim tips så jag kan få ihop en plan hur jag ska göra om bilens utseende senare tills körkortet kommer.

Eric
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Det enda rätta om man ska ha styling så är det på en E39 att montera m-paket! Sätt på en M-front och M-stöt bak.. ett par M5-speglar är också riktigt snyggt på dessa.. och då snackar vi inte kromade M3 kopior som inte ens liknar M-speglar.. Matt svarta njurar blir riktigt riktigt bra också..
sh
7
shadowline96
e39 528i shadowline -96
okej men jag har m fronter men inte m stöt baken vart kan man få tag på den för en vettig peng?

Eric
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Aha, ok..
Ja allt e beroende på vad man vill betala för grejorna..
Du kan säkerligen skruva av en på Returbilen.se till ett mycket bra pris om du bor i närheten av en sån. Annars finns det lite olika..

Länk
den är till Touring men det är kanske sedan du har? såfall den här under..
Länk

Svarta njurar är ett måste.. dom kromade orginal är det "gubb"varning på..
Länk

Här kan du säkert också hitta en hel del..
Länk

Bara o söka lite på google så får du massor av firmor som säljer..
sh
7
shadowline96
e39 528i shadowline -96
japp jag har en sedan och de är ju en shadowline så har inga krom lister eller njurar :) tack för tipsen! men kan du något/några trim tips så man kan få lite mer hk? så billigt som möjligt är ju bäst men de ska ju alltid va bra gjort och kvalité de är ju de viktigaste :)

Eric
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Nä, trim har jag ingen koll på.. mer än att det knappast lönar sig om du inte vill slanta upp ordentligt..
Visst kan man slänga i ett trim-chip som ger 20 hk mer och ett riktigt bra avgassystem och lite sånt men för kostnaden kommer skillnaden bli för lite för att du ska få nån hästspark i ryggen när du trampar på gasen.. ska du över 30hk+ så springer det iväg.. sist jag såg ett pris på ett chip som sägs ge 27hk mer och +80Nm på vridet på en 193hk e39 530D så fick man lägga upp 6900:-
Men som sagt så tror jag på sånna effekter med en nypa salt för antagligen ska ju mer saker optimeras för att få ut effekten som t.ex. då avgassystem och då även ytterliggare kostnader.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
...men som sagt så har jag dålig koll på det där med trim så någon med större erfarenhet får himla gärna rätta mig och komma med fler förslag då..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.