|
|
|
|---|---|
|
Ska hämta nya pärlan imorgon en 2006a med bra mil och historik samt mycket väservad och skött av äldre entusiaster. Lägger upp en bild senare när den är upphämtad. Jag har verkligen kollat allt vad jag vet har ni några övriga tips som jag skall kolla upp? I höstad gjordes den stora servicen med ventiljustering och byte av samtliga vätskor i bilen och det är ca 150mil sen. Allt är original bara däcken är bytta för ett par år sen som tur är inga rft skit. Bromsarna är helt oslitna med en liten kant på främre skivorna beläggen är original så den kan inte gått hårt på sina 3700mil. För övrigt svensksåld med alla tidigare ägare under kontroll Ska bli kul som fan har haft 2 stycken 2,5si tidigare så det borde vara stor skillnad. Med vänlig hälsning, Mike | |
| "borde vara stor skillnad" har du inte provkört bilen i fråga ? nu har jag inte mycket erfarenhet av z4. En provkörning av en 2.3 för ett par år sen. Motorn i z4 m, betydligt mer då jag hade den i min m3a under 4 år. Underbar motor, men den kräver ett aktivt körsätt för att komma till sin rätt. | |
| Klart jag provkört men kan inte påstå att jag plågade livet ur den drog väl till 5000rpm och det är kanske då den vaknar men det tar jag på vägen hem imorgon😆 | |
|
Ajjemän, kommer en kick ungefär halvvägs mot rödmarkeringen då det drar lite extra. Känns tydligt om man håller fullt. Hade 3.0i + M samtidigt och upplevde motorkaraktären som varandras motsatser; där den lille somnade in vaknade storebror till på allvar. Trevliga bilar :) |
|
|
Var det den där silverfärgade med rött skinn, som var ute på annons för ca 14 dagar sen? Såg fin ut. Hur många tidigare ägare var det? |
|
| Länk | |
|
Imolarött är aldrig fel, väldigt snygg färg irl! "Kicken" känns mellan 2000-3000 rpm då vanos vrider upp kammarna. Lägg dig i 70 på 3:an och stämpla gasen. Underbart jämnt drag på den växeln, hela vägen till gult... :) Ge den gärna ett oljebyte då det nästan är 1 år sen senast. |
|
|
Äntligen är den hemma länk till pärlan med bilder kommer mer när jag puttsat upp allt som jag vill ha det. Länk |
|
|
Grattis! Fin bil du har skaffat :) |
|
|
Grattis till M:en! Du bor tydligen i Västerås du också ;-) Då syns vi säkert snart. |
|
| Enda nackdelen är och komma in i bilen o ut m sänkt 18 tum mvh janne | |
|
Grattis! Så vad tycks nu efter lite provkörning, var den lite snabbare än 2,5si ?;) |
|
|
Tack alla nu är det bara att hoppas på en fin sommar. Sjukt nöjd och det va en grym skillnad mot 2,5si Mike |
|
|
Mycket fin! Grattis! |
|
| Grattis - den ser fin ut! Jag körde hem en M Coupe i går också - måste säga att jag blev imponerad, känns så otroligt tight och stabil, även i höga farter. Roligt att förverkliga drömmar! | |
|
"Jensa" Kul grattis berätta mer om bilen! Mike |
|
| Ja det är verkligen roligt! Det är en vit Coupé -07 med navi, tel, dvd, Hi-fi pro, el-stolar. Sen har den supersprint slutburk, sänkt med H&R dämpare och 19" fälgar. 3 ägare och drygt 9000 mil. Underbar att köra, var rädd att jag inte skulle få plats i den då jag är nästan två meter, men det fick jag, körde i 3,5 h utan stopp när jag tog hem den igår. Var förvisso lite stel när jag klev ur men WOW, vilken bil! Ska ta lite bilder vid tillfälle. | |
| Trevligt Jensa, såg den på blocket och tyckte den var riktigt snygg! :D | |
| Tack Nicke_S! Ja den är läcker - roligt med en lite udda modell. | |
|
Kul! Hoppas få träffa fler z4m ägare i sommar! Finns en del att prata om.. 😊 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.