AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.096

Fjärrlås, innebelysning mm. 530i-02

pl
4
plelle78
BMW 530i Touring-02
Hej.
Ny på forumet med lite problem. Jag har sökt i forumet efter problem med fjärrlås och hittat massor men inte någon av dom stämmer in på mitt problem.
Jag har nyss skaffat bilen och upptäckte att fjärrlåset inte fungerar varken att låsa eller låsaupp. det knepiga är att knappen för bakluckan fungerar men bara på en nyckel men ingen annan knapp. kan tänka mej att innerbelysningen skall fungera samtidigt som man låser upp och öppnar dörren men inget händer går inte ens att tända innebelysningen på knappen i bilen samt att centrallås knappen i mitten på konsolen fungerar inte heller?? alla mina säkringar verkar vara hela..
Någon som har ett tips eller två?? :) Kan tillägga att jag testat att synka om nyckeln som jag läst om men inget hände.
/Pelle
Kanske är trasig mottagare, knappen i bilen till låset kan man ändra i carsoft om den ska vara aktiv eller inte
pl
4
plelle78
BMW 530i Touring-02
Tack för svar...
Men mottagaren är det den som sitter i c-stolpen med radiomottagare är det samma grej?
Det där som nämns med carsoft vad är det?
Men hur kan det komma sig att inte innerbelysningen fungerar när säkringarna är hela dom borde ju fungera när man låser upp bilen med nyckel och öppnar dörren?
Nån mer som har en teori??
Kanske är trasiga lampor, du skulle kolla el schema hur det är kopplat, tror mottagaren sitter i c stolpen. Med Carsoft kan man välja om bilen ska gå och låsa inifrån eller inte
pl
4
plelle78
BMW 530i Touring-02
kollade mina lampor idag och dom är inte trasiga dom vill bara inte lysa varken när jag öppnar dörr eller trycker på lamp knappen gäller ju även dom vid bakdörrarna..
Ska iaf försöka skaffa en annan mottagare och se om det blir nån skillnad..
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
plelle78, vill du ha ett modernare och som jag tycker bättre diagnosverktyg ska du ha Bmw scanner.
Jag skickar PM till dig.

Mvh Ola

Min bil:
Länk
pl
4
plelle78
BMW 530i Touring-02
okej tack! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.