AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.151

Billig och bra bluetooth streaming!

Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Jag beställde på chans en liten sticka med bluetooth, usb för laddning och 3.5mm sladd för att plugga in i AUX uttaget i bilen och för att kunna strömma musik med Spotify eller Podcasts från min Android telefon.

Den rockar hur bra som helst! Telefonen (LG G3 i mitt fall) kan vara uppkopplad mot både bilens bluetooth och den här adaptern samtidigt och funkar sömlöst nästan helt perfekt. Ringer telefonen medan jag lyssnar på musik, så tar bilens handsfree bluetooth över och jag kan snacka handsfree precis som tidigare. Det enda "ickeperfekta" är att jag måste starta upp musiken igen på telefonen manuellt efter ett eventuellt samtal.

Länk

Jag kombinerade med Länk för att få ström från ciguttaget till USB för blåtandsstickan.

Ca 55kr totalt inkl frakt från Kina för att få bluetooth streamad musik som fungerar så här bra är nästan för bra för att vara sant! Rekommenderas!
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

Det låter hur grymt som helst! Hur blir ljudkvaliteten i förhållande till om du ansluter mobilen med sladd i aux uttaget? Man brukar ju då få skruva upp volymen ordentligt på både telefonen och stereon.

/G
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Det är lite låg volym ut från telefonen, men det är på ungefär samma nivå som ifall jag kör med sladden direkt från telefonen till auxuttaget. Det stör mig inte jättemycket, men man får ju vara beredd med volymen ifall man byter över till CD eller radio. Jag tror att det är bättre volym och kanske ljudkvalitet ifall man kör med iPhone istället, även om det smärtar att behöva erkänna det.

Jag glömde nämna tidigare att bilen stänger av strömmen till ciguttaget, så den dör ju helt när jag stänger av bilen och låser. Det var en liten oro jag hade innan att den skulle dra ur batteriet ifall den satt ipluggad hela tiden, men det verkar som sagt vara lugnt.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Ok. men skönt ändå med trådlöst :)

Inte till ämnet men ser att du har en 4.8 E70? Är du nöjd med den? Jag kikar på sådana men har svårt att bestämma mig mellan den, 4.8is (E53) eller kanske rent av en X6 5.0 som är lite mer pengar dock.
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Jag köpte bilen för 3 veckor sen och är helnöjd än så länge, den är ju i princip fullutrustad med en massa roliga prylar som sportchassi, aktiv styrning, soltak, HUD, luftade säten, massage, backkamera, 7-sitsig, rattvärme etc etc.
MEN, den drar ju otroligt mycket soppa jämfört med tidigare bilar jag har haft.. Den snittar väl på 1.6-1.7 tror jag och när jag körde runt min kära mor i city under påsken för att gå på olika museer, så låg förbrukningen på 1.9!

En del skavanker har den ju också efter sina 11000 mil. Jag har fått lämna in den för en luftbälg höger bak och läckage i kylsystemet (som tack och lov inte var det ökända kylarröret i motorn). Nya sommardäck på 20" som kostar skjortan och slits snabbt. Kvar att göra är ena bakljuset som samlat vatten och dött, varmluften till fötterna fram funkar inte och sen är det väl en del skönhetsfel som behöver adresseras.
Jag blev iallafall informerad av säljaren och fick köpa till ett bra pris, så allt känns helt OK med bilen just nu! (Förutom att jag egentligen är en 7-serieförare ;-)

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Ok låter som förbrukningen är lite högre än jag trott. EU normen är ju 1,25 och då tänkte jag typ 1,4-1,5 i realiteten. Hann de grejerna paja första veckorna?

11000 mil, var den grå som fanns i STHLM du köpte? Låg ute för 219'
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Nä grejjerna var trasiga redan innan, det var därför han ville sälja, han orkade inte hålla på att laga bilen utan köpte en nästan ny F15 istället.

Den var dessutom aldrig ute på blocket eftersom jag köpte av en bekant. Det var också därför jag fick reda på alla fel som han kände till innan inköpet.

Båda felen var smygisar och hade inte upptäckts vid inspektion av mig vid köp av någon okänd som inte berättade om dem. Läckaget i kylsystemet var väldigt lite, typ 1 liter påfyllning varannan månad (en gummipackning vid kylaren som läckte). Luftbälgen bak började sjunka efter ca en veckas stillestånd, så det hade jag heller inte märkt av.

Förbrukningen är nog inte riktigt representabel eftersom jag nästan enbart har kört i stan sen jag köpte den. Kör man lite landsväg så verkar den ligga på ca 1 liter milen.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
ok det förklarar ju saken
Annars tänkte jag att du haft en jäkla otur :)
Kunde ni dra av rep kostnaderna mot vad en schyssst bil ska kosta så kan det vara ok.

Kylarröret du nämnde (som är obehaglig), är det just på den årsmodellen/motorn?

får väl se hur det blir. jag är ju t o m så "korkad" att jag återlämnar förmånsbilen (Passat) till företaget för att köra privatbil istället. Kanske blir det mest oekonomiska beslutet på länge...
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Alla bilar med N62-motorn är det som är i riskzonen ifall jag har förstått rätt. Dvs, E60/E61, E63, E65/E66, E70

Länk

All German Auto i Californinen har dock tagit fram en billigare och enklare variant för att dra ner kostnaderna:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.