|
|
|
|---|---|
|
Hej! Denna fråga har säkert vart uppe hundra gånger men jag har inte hittat lösningen. Bilen skakar alltså när jag bromsar normalt, dock inte när jag bromsar hårt. Har läst att det ska vara någon bussning som ska vara problemet. Bromsskivorna är relativt nya och ser okej ut men tror säkert att dom är något skeva. Men som jag förstått det så blir vibrationerna värre av att någon bussning har packat. Lägst vinner | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Och om det är mycket mer framträdande vid hastigheter runt 70-90 km/h så låter det precis som bussningen till casterstaget. Detta är en slitagedetalj som förr eller senare måste bytas, vart 10:e år / 20 000 mil skulle jag vilja säga är normalt. Det är alltså bussning #8 som behöver bytas Länk Köp inte bara bussningen, köp hela armen (då kulleden troligtvis inte är i jättebra skick heller). Byt på båda sidor. Så här ser det ut "live" Casterstaget är den svarta länkarmen till höger i bild Länk Och här är hur det sitter fast på bilen - casterstaget (även kallat övre länkarm) är markerat i bilden Länk Misstänker man skeva bromsskivor så mäter man upp dem med indikatorklocka för att bekräfta om det är sant eller inte (för väldigt många antar skeva bromsskivor, och ibland byter dessa i onödan, när det i själva verket är något annat som är fel) Länk |
|
Tack för ett mycket bra svar! Lägst vinner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.