AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.832

Polisflotta av enabrt BMW

jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

"Drömma får man alltid ju göra", det är precis vad jag gör just nu :D

Hur tror ni polisen fordonsflotta skulle se ut om de enbart använde sig av BMW.

Hur tror ni de vanliga ordnings polisernas bilar skulle se ut? f11, f31, f15? Motor?
Span bilarna, vad skulle de bestå utav?

I Azerbajdzjan är din dröm verklighet. Men utan Touring förstås. Länk

Länk F10 med taklucka!

Länk

Länk

En före detta civil tysk BMW polisbil har jag, min Nürburgringutrustade 540i/6 E34 som innan den kom till Polisen i Stuttgart var testbil hos M GmbH under ett knappt år. Från september 1996 till och med början av 2007 var den placerad i enheten mot tyngre brottslighet.

I dag skulle en välutrustad 535d Xdrive F10 passa utmärkt i dess ställe.

Mvh Stephan
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Ska man vara realistisk så skulle det väl bli F11 20d och 25d för hela slanten. Plus en och annan X5 och omålade F10.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har via omvägar hört att Uppsalapolisen har 535d av senaste modell som civilbilar. Tydligen ska de användas främst för att komma ikapp snabbåkande smuggelbilar på E4 mellan Gävle och Stockholm. Skulle tro att det är droger som smugglas från Gävle till Stockholm.

Hördes av en herre vars kompis var fordonsinköpare på polisen. Inte helt verifierade fakta alltså.
Finns en svart 535d med nya 313hk motorn som civilbil i Sundsvall också.

//
Verdi
Nä, mer pulver än 520d krävs nog även av de vanliga patrullbilarna. Jag tror valet skulle falla på F11 530d xDrive som volymmodell.

Dagens målade bilar är väl oftast fabrikstrimmade XC70 D5 på åtminstone 260 hästar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.